اهل سنت به شرط تصدی وزارت دارایی از سوی هوشیار زیباری از آن صرف نظر خواهند کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یکی از رهبران ائتلاف سازندگی با تاکید بر اینکه منصب وزارت دارایی عراق سهم اهل سنت است، گفت: اهل سنت به شرط تصدی این وزارتخانه از سوی کردها و ادراه آن توسط هوشیار زیباری، از تصدی آن منصرف خواهند شد.

به گزارش کردپرس ، علی الصجری در گفتگو با خبرگزاری « السومریه نیوز» با بیان اینکه وزارت دارایی عراق براساس توافق صورت گرفته بین ائتلاف سازندگی با دگیر احزاب سیاسی سهم اهل سنت است، افزود: اهل سنت به شرط تصدی این وزارتخانه از سوی کردها، بویژه توسط هوشیار زیباری، از آن منصرف خواهند شد.

الصجری تاکید کرد که اگر کردها هوشیار زیباری را برای تصدی وزارت دارایی عراق نامزد نکنند، اهل سنت از حق خود برای تصدی این وزارتخانه منصرف نخواهند شد، چرا که زیباری با روحیه ملی این وزارتخانه را اداره خواهد کرد و تفاوتی بین استان ها در اختصاص بودجه به آن ها قائل نخواهد شد که این یک پیام اطمینان بخشی به همگان به شمار می رود.

وی ضمن درخواست از مسعود بارزانی، رئیس حزب دمکرات کردستان برای نامزدی زیباری برای تصدی وزارت دارایی عراق، از عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مامور تشکیل کابینه جدید عراق نیز خواست، در صورت انصراف اهل سنت از سهم خود، زیباری را به عنوان وزیر دارایی عراق تعیین کند.

کد خبر 88605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha