پافشاری اتحادیه میهنی کردستان بر تصدی منصب استانداری کرکوک

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سخنگوی رسمی حزب اتحادیه میهنی کردستان تأکید کرد که این حزب منصب استانداری کرکوک، را سهم و حق خود می داند و با توافق با دیگر احزاب و طیف های ساکن کرکوک، شخصیتی را برای این منصب تعیین می کند.

به گزارش کردپرس، سعدی احمد پیره طی کنفرانسی خبری تأکید کرد که منصب استانداری کرکوک، سهم کردها است و در میان احزاب کرد نیز اتحادیه میهنی خود را برای تصدی این منصب محق می داند و بر این امر نیز پافشاری می کند.

سخنگوی رسمی اتحادیه میهنی کردستان افزود که باید اتحادیه میهنی شخصیتی را برای تصدی منصب استانداری کرکوک، تعیین کند که مورد قبول و توافق همه احزاب و طیف های مختلف کرکوک، از جمله اعراب و ترکمن های کرکوک نیز باشد.

همچنین تأکید کرد که لازم است احزاب کرکوک، با توجه با تعویق انتخابات شوراهای استانی در عراق، تلاش های خود را برای فعال سازی شورای استانی کرکوک و انتخاب استاندار جدید کرکوک، به کار گیرند.

وی خاطرنشان ساخت له باید استاندار کرکوک از طریق گفتگو و همکاری و توافق میان احزاب تعیین و انتخاب شود.

این منصب پیشتر در اختیار نجم الدین کریم از اعضای ارشد اتحادیه میهنی کردستان بوده و وی به اتهام اقدام برای برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان و برافراشتن پرچم اقلیم در کرکوک، از این منصب برکنار شده و پس از وقایع 16 اکتبر 2017 و ورود نیروهای عراقی به کرکوک، راکان سعید جبوری از اعراب سنی کرکوک ، از سوی دولت مرکزی عراق، به عنوان سرپرست موقت استانداری، منصوب شد.

کد خبر 88604

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha