بیانیه کمیته اجرایی PKK به مناسبت روز جهانی کارگر

سرویس ترکیه - PKK با انتشار بیانیه ای به مناسبت روز کارگر، حکوت ترکیه را به تلاش برای نسل کشی و اشغال مناطق کردنشین متهم کرد.

به گزارش کردپرس، کمیته اجرایی حزب کارگران کردستان (PKK) با انتشار بیانیه ای از مردم خواست تا در دربرابر ستم حکومت AKP-MHP (ائتلاف حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی) مقاومت کنند.

با نزدیک شدن اول ماه می و روز جهانی کارگر دولت ترکیه با توجه به شرایط پاندمی به مدت سه هفته در سراسر کشور منع عبور و مرور و مرور اعلام کرد. بر اساس این تصمیم برگزاری هر گونه تجمع از جمله تجمعات روز جهانی کارگر تا 17 ماه می ممنوع می باشد.
بر اساس گزارش سایت خبری هاوار نیوز حزب کارگران کردستان با انتشار بیانیه ای کتبی روز کارگر را گرامی داشت.
در بخشی از این بیانیه آمده است:
«ما به عنوان کُردهای وطن پرست و همه کارگران، یک ماه می جدید را تجربه می کنیم. ما اول ماه می روز اتحاد، همبستگی، و مبارزه کارگران و زحمتکشان را گرامی می داریم. برگزاری مراسم 8 مارس و نوروز به ما نشان داد که اول ماه می نیز با شوق و شور زیادی سپری خواهد شد و این یک اوج جدید در مقاومت مردمی بر علیه فاشیسم AKP-MHP خواهد بود.»

PKK در ادامه با بیان این که همزمان با گرامی داشت روز گارگر از طرف کارگران، دولت فاشیستی ترکیه و ائتلاف AKP-MHP به تلاش برای تهاجم و تخریب برنامه ریزی شده اش، ادامه داده، افزوده است: «ارتش نژادپرست ترکیه از مرزهای گِوِر، چِله، اولودره، و شمزینان عبور کرده و از چهار معبر به مناطق تحت کنترل چریک های HPG و YJA-Star حمله کرده است.
در این حملات از تمام امکانات از جمله نیروهای هوایی، از جمله جنگنده ها و بالگردها و پهپاد های شناسایی و نیروهای زمینی و همچنین حمایت نیروهای باقی مانده از داعش استفاده می شود. بر این اساس روستاها و تمام سکونتگاه های غیرنظامی در منطقه با زور و اجبار تخلیه می شوند. فاشیسم ضد کردی AKP-MHP می خواهد به تلاش های خود برای اشغال مناطق کردستان سوریه و کردستان عراق ادامه دهد، که از عفرین و سریکانی آغاز شد و با اشغال متینا، زاپ و آوشین ادامه دارد.
اخبار رسانه ها نشان می دهند که چریک های HPG و YJA-Star در برابر این حملات تهاجم دولت متهم به نسل کشی مقاومت قهرمانانه ای داشته اند و ضربات سنگینی به نیروهای اشغالگر وارد کرده اند. ستاد چریکی ما هر روز اخبار مبسوطی از نتایج جنگ منتشر می کند. اشغال این مناطق کار آسانی نخواهد بود. جغرافیای با شکوه زاگرس تبدیل به مزار نیروهای اشغالگر می شود.»

PKK همچنین به اجازه ضمنی آمریکا، اتحادیه اروپا و روسیه به ترکیه برای ادامه حملات خود اشاره کرده و آورده است: «ائتلاف نژادپرست AKP-MHP حملات نسل کشی خود را علیه کردها با قدرت و حمایتی که از ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و روسیه دریافت می کند به انجام می رساند. ایالات متحده و دولت عراق با گشودن حریم هوایی خود به روی نیروهای ترکیه از حمله پشتیبانی می کنند. نیروهای کرد، به ویژه حزب دمکرات کردستان که در برابر اشغال مورد نظر موضع نمی گیرند، دارند از این اشغال حمایت می کنند. اگر این نیروها در رفتارشان تجدید نظر نکنند تاریخ درباره آنها قضاوت خواهد کرد.»

کد خبر 8816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha