پرونده کوبانی هم مانند پرونده انحلال ‌HDP محکوم به شکست است

سرویس ترکیه - پروین بولدان در سخنرانی فراکسیون HDP باز هم بر این که پرونده کوبانی یک توطئه سیاسی است تاکید کرد.

به گزارش کردپرس، پروین بولدان رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در سخنرانی امروز خود در فراکسیون این حزب در مجلس باز هم بر غیر قانونی بودن پرونده کوبانی تاکید کرد و آن را توطئه حزب حاکم دانست.
بر اساس خبر گازته دیوار، پروین بولدان با تشکر از همه کسانی که در جلسه دادگاه همراه HDP بودند گفت: «من از تشکل های حقوقی و دموکراتیک مختلفی که از ترکیه و اروپا همراه ما بودند، و از جامعه بین المللی و مطبوعات که با ما همراهی و اعلام همبستگی کردند، تشکر می کنم. دادگاه دیروز سراسر بی عدالتی و بی قانونی بود. آنها با جمع کردن پلیس در مقابل دادگاه سعی در ایجاد فاصله بین ما و خبرنگاران و مطبوعات کردند. در حالی که نیمی از سالن پر از پلیس بود حتی 100 نفر از وکلای ما را به سالن راه ندادند. هیات داوری هم حق دفاع به دوستان ما نداد و هم دفاعیات وکلای ما را در پرونده ثبت نکرد.»

او در ادامه با اشاره به این که هیات داوری به خواندن بخش 28 صفحه ای کیفرخواست اکتفا کرده است گفت: «گویا آنها حتی خواندن همه دروغ ها را هم ضروری نمی دانند... با این همه دوستان ما در همه مراحل این دادگاه حقایق را فاش خواهند کرد. ما حرکت متقابل را انجام خواهیم داد.»

بولدان سپس با اشاره به شکست حزب عدالت و توسعه (AKP) در انتخابات قبلی گفت: «این دادگاه انتقام 7 ژوئن و 31 مارس است. این پرونده صرفا انتقام از HDP و شکست در کوبانی نیست، بلکه برای محافظت از پولشویی های نیروهای شبه نظامی است که باعث کشته شدن مردم در اعتراضات شده اند. پرونده کوبانی هم مانند پرونده انحلال محکوم به شکست است و سرانجام این فتنه فرو خواهد ریخت.»

کد خبر 8738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha