انحلال HDP مغایر با قانون و دموکراسی است

سرویس ترکیه - ساروخان اولوچ در یک نشست مطبوعاتی از دادگاه قانون اساسی ترکیه خواست درگیر بازی های سیاسی حکومت نشود.

به گزارش کردپرس، به نقل از گازته دیوار، ساروخان اولوچ نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با شرکت در نشست مطبوعاتی که در مجلس برگزار شد، خواستار رد دادخواست انحلال HDP شد و گفت که انحلال HDP مغایر با قانون و دموکراسی است.
اولوچ با بیان این که پرونده انحلال HDP شامل اتهام هایی است که ثابت نشده و در مرحله تحقیق هستند گفت: "برخی از این اتهام ها حتی مورد شکایت قرار نگرفته اند. از 600 صفحه دادخواست این پرونده عجیب و غریب 500 صفحه اختصاص به افراد دارد. مورد عجیب دیگر دادخواست مربوط به پرونده کوبانی است که گویا از قبل درباره آن تصمیم گرفته شده است."
ساروخان اولوچ ادامه داد: "حتی برای دوستان ما که پیشتر از دنیا رفته اند هم دادخواست آماده شده و پرونده منع تعقیب قضایی آماده شده است."

او با اشاره به این که این دادخواست با روند صلح ناسازگار است گفت: "گویا این دادخواست قصد انتقام گیری از روند صلح را دارد." او در ادامه گفت: "در اطلاعات این کیفرخواست اشتباهات بسیاری وجود دارد. گویا این دادخواست در دادسرای عمومی دادگاه عالی تهیه نشده است!"

اولوچ با تاکید بر این که دادخواست انحلال HDP با قانون اساسی ترکیه مغایرت دارد گفت: "از دادگاه قانون اساسی ترکیه می خواهیم که درگیر بازی های سیاسی نشود و از جهت حقوقی به این موضوع بپردازد. موضوع تنها انحلال HDP نیست بلکه موضوع آینده ترکیه و دموکراسی و حقوق بشر و حاکمیت قانون است."

ساروخان اولوچ با اشاره به موضوع روز رسانه های ترکیه یعنی رسوایی «کورشات آیوات اوغلو» عضو حزب حاکم گفت: "از این پس هر وقت ما درباره فساد حرف می زنیم مردم یاد کورشات آیوات اوغلو خواهند افتاد. چون او نماد فساد این حکومت است. کورشات در واقع نام نظم جدیدی است که این حکومت بنیان نهاد. نظم فاسدی که ایجاد کرده و می گوید ما در حال مبارزه با فساد هستیم."

کد خبر 7172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha