جنگ راه حل مسئله کردها در ترکیه نیست

سرویس جهان- در گزارش مجله انگلیش ریویو، با اشاره به اینکه که راه حل نظامی ترکیه برای انکار مسئله کردها عراق و سوریه را نیز بی ثبات کرده، آمده است: مسئله کردها در ترکیه راه حل نظامی ندارد.

به گزارش کردپرس، در گزارش مجله انگلیش ریویو پیرامون مسئله کردها در ترکیه، عامل اصلی حل نشدن این مسئله، در پیش گرفتن عملیات نظامی عنوان شده است.

در این گزارش تاکید شده است که راه حل نهایی و مسالمت‌آمیز برای حل مسئله کردها در ترکیه گفتگو است اما دولت ترکیه به رهبری رجب طیب اردوغان با متوقف کردن روند صلح با کردها در سال ۲۰۱۵ نشان داد نمی خواهد مسئله کردها از طریق مسالمت‌آمیز حل شود بلکه از کارت کردها برای پیروزی سیاسی استفاده کند.

در گزارش مجله انگلیش ریویو تاکید شده است که ترکیه مخالف همه کردهاست و رویکرد خصمانه این کشور با کردها و کشاندن درگیری با کردها به داخل مرزهای عراق و سوریه، این دو کشور را نیز بی ثبات کرده است.

همچنین هشدار داده شده که توسل به انحلال احزاب کرد در ترکیه، از جمله تلاش برای انحلال حزب کردگرای دموکراتیک خلق ها، به تشدید احساسات ناسیونالیستی در میان کردها و افزایش خشونت منجر خواهد شد.

در این گزارش تاکید شده است که دولت جدید آمریکا به رهبری جو بایدن رویکرد متفاوت تری نسبت به ترکیه در پیش گرفته است و امیدواری به حمایت آمریکا از کردها در سوریه، در برابر اقدامات ترکیه بیشتر شده است.

کد خبر 7150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha