انتقاد عضو ائتلاف فتح نسبت به بودجه عراق و تأکید بر نهایی شدن سهم بودجه اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ائتلاف فتح در مجلس عراق با انتقاد از لایحه بودجه سال 2021 عراق، تأکید کرد ردیف مربوط به اقلیم کردستان در بودجه تقریبا نهایی شده است.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، "ثامر ذیبان" در این باره اعلام کرد: ائتلاف فتح و سایر فراکسیون های سیاسی نسبت به بودجه سال 2021 اعتراضات و انتقادات فراوانی دارند که بارزترین آنها وام های خارجی و تضمین های حاکمیتی و اعتراض به نرخ برابری دلار آمریکا در مقابل دینار عراق است.

ثامر ذیبان افزود: از جمله این اعتراضات و ملاحظات درخواست افزایش قیمت خرید محصولات استراتژیک و بودجه تخصیص یافته به کارت کالاهای اساسی است و همه این درخواست ها و اعتراضات در راستای منافع عراق و شهروندان آن هست و با طرح آن، هیچ گونه منفعت حزبی یا سیاسی دنبال نمی شود.

این عضو ائتلاف فتح تصریح کرد: اصل 11 قانون بودجه درباره سهم اقلیم کردستان تقریبا نهایی شده است و برخلاف گذشته، اختلافات ریشه ای چندانی درباره آن وجود ندارد و در حال حل شدن است.

یادآور می شود مجلس عراق در جلسه روز یکشنبه که تا نیمه شب ادامه یافت در تصویب لایحه بودجه سال 2021 این کشور ناکام ماند.

رقم کلی بودجه عراق حدود 130 تریلیون دینار عراق (89.6 میلیارد دلار) برآورد می شود و 95 درصد از درآمدهای بودجه از محل فروش نفت تأمین می شود.

این کشور به دلیل کاهش قیمت جهانی نفت پس از انتشار بیماری کرونا، با بحران مالی شدیدی مواجه است و به دلیل بزرگترین بحران اقتصادی از سال 2003 تاکنون، در نتیجه کاهش قیمت نفت و انتشار بیماری کرونا، با فشار شدیدی مواجه است.

کد خبر 7089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha