بروز اختلافات جدید درباره سهم اقلیم کردستان از بودجه

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ائتلاف فتح در مجلس عراق با اشاره به بروز اختلافات جدیدی درباره سهم اقلیم کردستان از بودجه پیش بینی کرد در صورت ادامه اختلافات در این باره، سال 2021 بدون تصویب بودجه به پایان خواهد رسید.

به گزارش کرد پرس به نقل از العهد نیوز، "عامر الفایز" در این باره گفت: فراکسیون های سیاسی به یک شبه توافقی درباره سهم اقلیم کردستان دست یافته اند. اما اقلیم کردستان یک مورد اختلاف جدید را در عرصه سیاسی مطرح کرده است.

الفایز افزود: دولت اقلیم کردستان، می خواهد نفت استخراج شده از مناطق مورد مناقشه را که خارج از حدود اداری اقلیم به شمار می آیند به عنوان بخشی از سهمیه نفتی که قرار است به دولت مرکزی تحویل دهد به شمار بیاورد.

عضو ائتلاف فتح تصریح کرد: کلیه چاههای نفت مذکور در مناطق مورد مناقشه در کرکوک و دشت نینوا قرار دارند و نمی توان نفت آنها را بخشی از سهیمه اقلیم کردستان محاسبه کرد و در صورتی که اختلافات در این باره ادامه داشته باشد و کردها بر این موضوع اصرار کنند ممکن است سال جاری بدون تصویب بودجه به پایان برسد یا بودجه با رأی اکثریت نمایندگان مجلس [و نه توافق همه جریانات سیاسی] تصویب شود.

کد خبر 7063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha