بهبود شاخص های توسعه و اقتصاد آذربایجان غربی اولویت سال ۱۴۰۰

سرویس آذربايجان غربي- استاندار آذربایجان غربی در پیام نوروزی امسال تداوم تلاش برای بهبود شاخص های توسعه، اقتصاد و معیشت مردم را از اولویت های سال ۱۴۰۰ برشمرد و گفت: با وجود همه سختی های اقتصادی و معیشتی در سال گذشته ولی شاخص های توسعه ای استان با همراهی مردم و اهتمام جدی دولت ارتقاء یافته است.

به گزارش کردپرس؛ محمدمهدی شهریاری در پیام نوروزی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و عید نوروز، این تقارن مبارک را گرامی داشته و گفت: روزهای سخت سال گذشته که سومین سال تحریم های ظالمانه کشورهای متخاصم بویژه آمریکا و نیز شیوع کرونا را با خود به همراه داشت، لحظات پراسترس و بعضا ناخوشایندی را برای مردم رقم زد.

وی افزود: یاد و خاطره شهدای انقلاب و مدافعان سلامت را گرامی می داریم و به خانواده جانباختگان ناشی از کرونا نیز تسلیت می گوییم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نشانه های زوال و پایان تحریم های دشمن مشاهده می شود گفت: در جنگ تمام عیار اقتصادی که دشمن آن را طراحی و اجرا می کند به طور قطع و به لطف خدا مردم قهرمان و رشید ایران پیروز واقعی هستند.

شهریاری ادامه داد: دولت با بهره گیری از توان داخلی علاوه بر اینکه در جنگ اقتصادی به مبارزه برخاست از توسعه زیرساخت ها نیز غافل نشده و حجم کثیر پروژه های افتتاحی بیانگر این امر است.

وی به دستاوردهای استان در سال گذشته نیز اشاره کرد و افزود: جهش در شاخص بهره مندی از آب، گاز، راه و اینترنت روستایی به طوری که در گاز رسانی در سال ۹۶ فقط ۳۰۰ روستا بهره مند بودند ولی امروز این آمار به ۱۳۰۰ روستا رسیده است. در اینترنت پرسرعت از آمار ۲۰۰ روستا به تعداد بیش از ۲ هزار روستا رسیده ایم.

استاندار آذربایجان غربی ساخت شش بیمارستان و احیای واحدهای تولیدی راکد برای تحقق جهش تولید را از دیگر کارکردهای مثبت استان عنوان کرد و گفت: در شاخص های اقتصادی با وجود ضررهای کلان کرونا بر پیکر اقتصاد استان از جمله خدمات و گردشگری، ولی خوشبختانه در بهبود محیط کسب و کار، رشد صادراتی و سرمایه گذاری تحولات درخشانی رخ داد.

شهریاری افتتاح پتروشیمی میاندوآب و توسعه پتروشیمی ارومیه و پروژه های بزرگ احیای دریاچه ارومیه را از دیگر پروژه های شاخص افتتاحی استان در سال گذشته برشمرد و افزود: به لطف خدا و اهتمام جدی دولت در احیای دریاچه ارومیه به زودی شاهد افتتاح تونل انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه خواهیم بود.

وی به انتخابات امسال نیز اشاره کرد و افزود: مردم با حضور در انتخابات شوراهای شهر و روستا برای توسعه شهری و روستایی تصمیم گیری خواهند کرد. مشارکت حداکثری هدف اساسی ما در امسال بشمار می رود.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری نیز مردم با انتخاب یک فرد دارای برنامه طبق ظرفیتی که قانون اساسی فراهم نموده می توانند در سیاست گذاری های اجرایی و سرنوشت سیاسی خود نقش آفرین باشند و دشمنان نظام را نیز ناامیدتر سازند.

شهریاری مقابله جدی با ویروس کرونا و تلاش برای سرعت بخشی به واکسیناسیون عمومی را از دیگر اولویت های استان دانست و خاطرنشان کرد: با کار جهادی و اهتمام جدی برای مقابله با کرونا نام و یاد شهدای امنیت و سلامت زنده نگه داشته خواهد شد.

کد خبر 6653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha