توافق اولیه اربیل و بغداد درباره بودجه و به تعویق افتادن رأی گیری درباره آن به امروز شنبه

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک منبع پارلمانی در عراق از توافق اولیه بین فراکسیون های سیاسی مجلس و هیأت مذاکره اقلیم کردستان درباره ماده 11 لایحه بودجه این کشور خبر داد. از سوی دیگر، ریاست مجلس عراق اعلام کرد جلسه بررسی بودجه با هدف تکمیل جزئیات و تدوین نسخه نهایی آن، رأس ساعت 10 صبح امروز شنبه به وقت محلی از سر گرفته می شود.

به گزارش کرد پرس به نقل از ان ار تی عربی، این منبع پارلمانی اعلام کرد براساس توافق اولیه بین فراکسیون های سیاسی مجلس عراق و هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان به ریاست قباد طالبانی، اربیل روزانه 460 هزار بشکه نفت را به همراه درآمد مرزها را به دولت مرکزی تحویل خواهد داد که 250 هزار بشکه از نفت مذکور به صورت مستقیم خواهد بود و بقیه آن براساس راهکار مورد توافق طرفین و پس از کسر هزینه ها به بغداد تحویل داده خواهد شد.

منبع مذکور خاطرنشان کرد: طالبانی با هدف بررسی توافق مذکور نشستی را با نمایندگان و نیروهای کرد و با حضور "بشیر حداد" نایب رئیس مجلس عراق برگزار کرد.

یادآور می شود "هشام السهیل" عضو فراکسیون دولت قانون روز گذشته از توافق با همه فراکسیون درباره سهم اقلیم کردستان از بودجه 2021 خبر داد و اعلام کرد ساعت 10 روز شنبه درباره توافق مذکور، رأی گیری خواهد شد.

از سوی دیگر، دفتر اطلاع رسانی مجلس عراق در بیانیه ای اعلام کرد: به دلیل مذاکرات مستمر بین نمایندگان و کمیسیون اقتصادی و با هدف ادامه و تکمیل مذاکرات درباره جزئیات بودجه و تدوین نهایی آن، ریاست مجلس ادامه آن را به رأس ساعت 10 [امروز] شنبه به وقت محلی موکول کرد.

کد خبر 6646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha