اقلیم کردستان نمیتواند در روز بیش از 250 هزار بشکه نفت به بغداد بدهد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده حزب دمکرات کردستان (پارتی) در مجلس عراق، تاکید کردکه اقلیم کردستان نمیتواند در روز بیش از 250 هزار بشکه نفت به دولت مرکزی عراق تحویل دهد.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، میاده نجار تاکید کرد که دولت عراق همه اطلاعات و جزئیات مربوط به نفت اقلیم کردستان را در اختیار دارد و اکنون اقلیم فقط 460 هزار بشکه نفت را تولید می کند که 150 هزار بشکه آن صرف پرداخت دستمزد شرکت های نفتی شده و فقط 250 هزار بشکه در اختیار دولت باقی می ماند و 25 الی 30 هزار بشکه نفت نیز به مصارف داخلی اقلیم اختصاص می یابد.

نماینده حزب دمکرات کردستان (پارتی) در مجلس عراق، تاکید کرد که احزاب و جریان های مجلس عراق این اطلاعات را در اختیار دارند و با وجود اینکه اطلاع دارند که اقلیم نمی تواند بیش از 250 هزار بشکه نفت را به دولت مرکزی تحویل دهد، تاکید می کنند که اقلیم باید بیش از این مقدار نفت را در مقابل دریافت بودجه به بغداد بدهد.

وی این گونه درخواست های جریان های عراقی را بخشی از تبلیغات انتخاباتی آنان دانست و گفت که این جریان ها سعی دارند شکست خود در خدمات رسانی به مردم عراق را از این طریق پنهان کنند.

میاده نجار هشدار داد که ممکن است با اقدامات این جریان ها بودجه 2021 عراق با اکثریت مجلس و بدون توافق با کردها بە تصویب برسد و این اقدام ثبات امنیتی، سیاسی و اقتصادی عراق را به خطر می اندازد.

کد خبر 6624

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha