قرارداد 35 ساله اقلیم کردستان با شرکت نفتی آمریکایی

سرویس جهان- موسسه اس ان انرژی اعلام کرد قرارداد نفتی اقلیم کردستان با شرکت آمریکایی شورون به مدت 35 سال بوده و در سال 2047 به پایان می رسد.

به گزارش کردپرس، موسسه انرژی اس ان انرژی یکی از قرادادهای مهم نفتی اقلیم کردستان با شرکت های خارجی را قرارداد آن با شرکت نفتی شورون آمریکا برای توسعه میدان نفتی سرتا عنوان کرده است.

این موسسه اعلام کرد شرکت شورون در ابتدا 80 درصد سهام این میدان نفتی به وسعت 600 کیلومتر مربع را که به صورت مشارکت در تولید بسته شده، در اختیار داشت اما بعدا 30 درصد سهام خود را به شرکت جنل انرژی که در لندن به ثبت رسیده، واگذار کرده است.

اس ان انرژی ذخایر اولیه اثبات شده در فاز اول توسعه میدان نفتی سرتا را معادل 35 میلیون بشکه عنوان کرده است که فازهای بعدی نیز دنبال خواهد شد.

دولت محلی اقلیم کردستان عراق که تنها 20 درصد سهم این میدان نفتی را در اختیار دارد قرارداد با شرکت شورون را در سال 2012 امضا کرده و به نوشته اس ان انرژی، پایان مدت قرارداد در سال 2047 خواهد بود. ظرفیت اولیه تولید نفت خام در این میدان نفتی روزانه 20000 بشکه است که در مخازن احداث شده در این میدان ذخیره می شود.

کد خبر 6516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha