قراردادهای اربیل و روسنفت غیرشفاف و سیاسی است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده جنبش تغییر در پارلمان کردستان اعلام کرد که قرارداد های نفتی منعقد شده میان اقلیم کردستان و شرکت روسنفت، غیرشفاف و در جهت منافع این شرکت بوده و دارای ابعاد سیاسی مهمی است.

به گزارش کردپرس، علی محمد صالح نایب رئیس کمیسیون اقتصادی پارلمان کردستان، در گفتگو با خندان، ضمن اشاره به قراردادهای نفتی منعقد شده میان اقلیم کردستان و شرکت نفتی روسنفت و گسترش این قراردادها و فعالیت های روسنفت در اقلیم کردستان، اعلام کرد که این قراردادها دارای ابعاد اقتصادی و سیاسی مهمی است و با هدف تأمین منافع روسنفت و تحکیم جایگاه این شرکت در منطقه منعقد شده است.

نماینده جنبش تغییر در پارلمان کردستان، با تأکید بر اینکه قراردادهای نفتی غیرشفاف است و بیشتر منافع روسنفت را تأمین می کند و تهدیدی برای عراق و اقلیم به شمار می آید، گفت که دولت عراق قراردادهای اربیل با روسنفت را قانونی ندانسته و حاضر به قبول و اجرا کردن آن ها نیست و این مسئله موجب بروز مشکلاتی در این کشور می شود.

اقلیم کردستان دارای حدود یک سوم از منابع نفت و گاز کشور عراق است و شرکت روس نفت که از سوی نزدیکان رئیس جمهور روسیه اداره می شود از سال گذشته میلادی فعالیت های خود در حوزه نفت و گاز اقلیم را با انعقاد چندین قرارداد بزرگ نفتی آغاز کرده است.

کد خبر 60209

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha