احتمال لغو کامل نتایج انتخابات پارلمانی و انحلال کمیسیون انتخابات عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس فراکسیون اتحاد اسلامی در مجلس عراق، اعلام کرد که این احتمال وجود دارد که مجلس عراق در نشست آتی خود نتایج انتخابات اخیر مجلس را کاملاً ابطال کرده و کمیسیون عالی انتخابات این کشور را نیز منحل کند.

به گزارش کردپرس، مثنی امین در گفتگو با خندان، گفت که مجلس عراق در تلاش است که با برگزاری نشست های فوق العاده بحرانی که در نتیجه برگزاری انتخابات دوره چهارم مجلس عراق و به گفته وی تقلب در انتخابات، به وجود آمده؛ حل کند.

وی افزود که نشست روز گذشته مجلس عراق ناتمام مانده و این احتمال وجود دارد که در نشست آتی مجلس لایحه ابطال کامل نتایج انتخابات اخیر و نیز انحلال کمیسیون عالی انتخابات عراق به عنوان یکی از گزینه های حل بحران مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس فراکسیون اتحاد اسلامی در مجلس عراق گفت که مجلس قصد ندارد به جای قوه قضائیه عراق تصمیم گیری کند، اما لغو و ابطال کامل نتایج انتخابات مستلزم تصویب قانون از سوی پارلمان و یا صدور حکم از سوی نهاد قضایی است و مجلس می تواند که در نشست آتی خود این گزینه را به بررسی نمایندگان بگذارد.

مجلس عراق روز گذشته در جلسه فوق العاده با تصویب لایحه ایی رأی به لغو نتایج انتخابات پارلمانی اخیر در خارج از کشور و همچنین رأی گیری مشروط در اردوگاه های آوارگان در استان های انبار، صلاح الدین، نینوا و دیاله داد و اعلام کرد که باید 10 درصد صندوق های اخذ رأی به صورت دستی بازشماری شوند و در صورت اثبات وجود اختلاف 25 درصدی با نتایج اعلام شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات، آرای تمامی استان ها بار دیگر به صورت دستی بازشماری خواهند شد.

کد خبر 60194

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha