حزب دموکراتیک خلق ها باید در پارلمان حضور داشته باشد

سرویس ترکیه - کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در اظهاراتی عنوان کرده است: حزب دموکراتیک خلق ها باید در پارلمان ترکیه حضور داشته باشد.

به گزارش کردپرس، کمال قلیچدار اوغلو، رئیس حزب جمهوری خواه خلق ترکیه که در برنامه زنده از شبکه NTV شرکت کرده بود در اظهاراتی به ارزیابی وضعیت حزب دموکراتیک خلق ها در انتخابات پیش رو پرداخت و عنوان کرد: بر اساس نظرسنجی های مختلفی که انجام داده ایم، حزب دموکراتیک خلق ها خواهد توانست حد نصاب 10 درصدی انتخابات برای ورود به پارلمان را کسب کند. حزب دموکراتیک خلق ها باید حدنصاب را به دست آورده و در پارلمان حضور داشته باشد. ما به عنوان حزب جمهوری خواه خلق ترکیه بر این باور هستیم که حتی اگر حزبی 1 درصد آراء را کسب می کند حداقل باید رئیس آن حزب در پارلمان حضور داشته باشد. مکان اصلی سیاست پارلمان است. پارلمان باید به شکلی طراحی شود که تمام احزاب سیاسی در آن نماینده داشته باشند.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: در دوران ریاست جمهوری محرم اینجه و دورانی که حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در پارلمان اکثریت را به دست آورد در مدت زمان کوتاهی ترکیه ای تاسیس خواهیم کرد که هیچ کشوری در جهان نخواهد توانست بگوید که در ترکیه دموکراسی وجود ندارد. در زمان کوتاهی اقدامات بسیار مهمی در خصوص دموکراسی انجام خواهیم داد. رسانه ها را آزاد خواهیم کرد. رسانه از سوی برخی و با هدف خدمت به منافع برخی در کنترل یک بخش محدود نخواهد بود. آنان آزادانه ملت را آگاه خواهند کرد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 60193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha