لزوم مکان یابی پروژه های هنری در قروه/فرهنگ پایه توسعه است

سرویس کردستان- رئیس مدیریت و برنامه ریزی کردستان باتوجه به درخواست هنرمندان قروه از مکان یابی برای پروژه های فرهنگی و هنری در قروه و سفر در راستای بررسی این مسایل خبر داد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، بهرام نصراللهی زاده در نشست با هنرمندان شهرستان قروه در راستای بررسی پروژه های حوزه فرهنگ و هنر با بیان اینکه برای نخستین بار است که از این مجموعه در خصوص مسایل فرهنگی و هنری درخواست می شود، اظهار داشت: مسئولیت سازمانی ما توسعه است اما این توسعه همه بعدی بوده و باید در تمامی حوزه های لحاظ گردد.

به گفته او کمتر کسی در حوزه فرهنگ و هنر درخواست کمک داشته و این یعنی پا به پای توسعه باید پیش رفت و توسعه تنها شامل پروژه های عمرانی نیست.

نصراللهی زاده با اشاره به اینکه فرهنگ پایه توسعه است، از غافل شدن در این حوزه گفت و به نقش شهروندان در توسعه اشاره کرد. «توسعه را باید تک تک شهروندان ایجاد کنند و خواستار آن باشند و این مقوله تنها دست دولت نیست لذا مطالبه گری شهروندان بسیار حایز اهمیت است.»

او به مشکلات فرهنگی شهرستان قروه پرداخت و گفت که این مشکلات را باید خود هنرمندان و شهروندان در دستور کار مسئولان قرار دهند و پیگیری آن را داشته باشند.

نصراللهی زاده با تأکید بر پیگیری مسایل مرتبط در حوزه فرهنگ و هنر قروه از سفر به شهرستان در هفته آینده برای بررسی پروژه های مرتبط به حوزه فرهنگ و هنر این شهر خبر داد و از هنرمندان درخواست کرد که در این مدت مکان هایی که برای پروژه های هنری ضروری است را ارزیابی و انتخاب کنند.

او با بیان اینکه باید خواهان استفاده بهینه از فضاهای موجود باشیم از پیشنهاد «پارک فرهنگ و هنر» بسیار استقبال کرد و راه اندازی این پارک را اثرگذار دانست.

نصراللهی زاده همچنین ایجاد موزه تاریخی سکه را ارزشمند خواند و گفت که اگر یک ساختمان تاریخی در داخل شهر وجود دارد به راحتی می توان برای این موزه کار کرد.

مطابق اظهارات او هر چقدر بتوان کارهای فراتر از فرهنگ و هنر انجام داد اثرگذار خواهیم بود و در کنار تمامی این موارد باید یک کار شاخص هنری سالانه برنامه ریزی کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان در ادامه به «حمام قصلان» اشاره کرد. «برای این حمام تاریخی باید تدبیری داشت که تبدیل شود به یک منطقه بوم گردی و بتوان آنجا هم آثار هنری شاخص را ارائه داد.»

در پایان این نشست رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی کردستان هم حضور یافت. «محمد عظیم ملک» که خود اهل شهرستان قروه است باتوجه به محوریت نشست مدنظر پیشنهاد مناسبی را به «نصراللهی زاده» ارائه داد. «قروه شهر جدیدی است و یک پتانسیل ویژه همانند «سراب» دارد که بسیار مطرح است و باتوجه به موقعیت آنجا اگر بتوان پروژه ای را در این منطقه تعریف کرد بسیار اثرگذار خواهد بود.»

کد خبر 5801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha