دولت آمریکا با اداره خودگردان وا رد رابطه سیاسی شود

سرویس سوریه-جانشین ریاست مشترک اداره خودگردان کُردستان سوریه گفت::واجب است آمریکا از لحاظ سیاسی با اداره خودگردان وارد رابطه شود تا اداره خودگردان نیز در مذاکرات سوری-سوری حضور پیدا کند.اگر خودمدیریتی وارد مذاکرات سیاسی نشود پروسه سیاسی سوریه به سرانجام نمی رسد.

«بدران چیا کُرد» معاون اجرایی اداره خودگردان شمال و شرق سوریه در پاسخ به این سوال کُردپرس که پس از آمدن بایدن نگاه اداره خودگردان‌ به سیاست چگونه است و شما از آمریکایی‌ها چه درخواست‌هایی دارید، اظهار کرد:در حال حاضر آمریکا درباره پرونده سوریه و عراق در حال تحقیق است که چه سیاستی را در پیش بگیرد و به همین دلیل هنوز مشخص نیست که بدرستی آمریکایی‌ها چه سیاستی را در پیش می‌گیرند.

وی ادامه داد:ما با آمریکا درخصوص مبارز با ترور همکاری می‌کنیم و از آن‌ها خواسته‌ایم که بر این مسئله جدیت داشته باشند.

وی ادامه داد:واجب است آمریکا از لحاظ سیاسی با اداره خودگردان وارد رابطه شود تا اداره خودگردان نیز در مذاکرات سوری-سوری حضور پیدا کند.اگر خودمدیریتی وارد مذاکرات سیاسی نشود پروسه سیاسی سوریه به سرانجام نمی رسد.

وی افزود:ما امیدواریم که دولت جدید آمریکا اشتباهات ترامپ را جبران کند و در برابر تجاوز ترکیه به عفرین و گری‌سپی و سریکانی و همچنین پایمال کردن حقوق مردم کُرد در این مناطق نقش مثبتی ایفا کند.

بدران چیا کُرد یادآور شد:آمریکا باید نقش فعال‌تری در موضوع سوریه بازی کند و در برابر نشست آستانه که موجب خسارت‌های فراوانی به مردم‌سوریه و کُردها شد، دیپلماسی روشنتری اتخاذ کند.

وی تصریح کرد:همچنین بر اثر تحریم‌های آمریکا علیه سوریه اداره خودگردان نیز متحمل سختی‌های شده است و لازم است دولت جدید آمریکا مکانیزم مناسبی برای این مسئله پیدا کند چرا که پنج میلیون انسان در این منطقه زندگی می‌کنند و اثر تحریم‌ها بر آن‌ها مشهود است.در طرف دیگر گذرگاه‌های مرزی سوریه در تل‌کوچر توسط روسیه مسدود شده و کالاهای اساسی و پزشکی به منطقه اداره خودگردان وارد نمی‌شود و این امر بر مردم فشارهای فراوانی وارد نموده است.

جانشین ریاست مشترک خودمدیریتی دموکراتیک کُردستان سوریه درباره به روی کار آمدن بایدن بعنوان رییس جمهور جدید آمریکا، تصریح کرد:این تغییر در اداره آمریکا از لحاظ سیاسی چه در داخل آمریکا و چه در سطح بین‌المللی موضوع مهمی است و نشان‌می‌دهد که آمریکا می‌خواهد از مشکلات پیش آمده در دوران ترامپ عبور کند.

وی ادامه داد:این‌ تغییرات می‌تواند تاثیرات متفاوتی در داخل و خارج آمریکا ایجاد کند و ممکن است موجب تغییراتی هم در خاورمیانه گردد و بویژه در موضوع پرونده هسته‌ای ایران هم شاهد تغییراتی باشیم.

وی افزود:در خصوص رابطه آمریکا و ترکیه هم اختلافاتی میان دو طرف وجود دارد که در دوره بایدن براساس قانون و منافع ملی آمریکا پیگیری می‌شود همچنانکه که دو طرف بر سر موضوع اف ۳۵ و سپر دفاع موشکی اس ۴۰۰ اختلافات اساسی دارند.

وی یاداور شد:دوران ارتباطات شخصی اردوغان و رییس جمهور آمریکا به پایان رسیده است و بایدن هم دیپلمات قدیمی است و هم منافع راهبردی آمریکا را مدنظر قرار می‌دهد.

کد خبر 5789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha