رهبر ائتلاف معارضان سوری: از همه حقوق کردها حمایت می کنیم

سرویس سوریه - نصر حریری ، رهبر ائتلاف معارضان سوری، ادعا کرد ائتلاف از تمام حقوق کردهای سوریه حمایت می کند.

به گزارش کردپرس، هیئت ائتلاف معارضان سوری به سرپرستی نصر حریری در بازدید از اربیل در جلسه ای با شورای ملی کردهای سوریه (ENKS) شرکت کرد.

نصر حریری، رهبر اپوزیسیون سوریه، با شرکت در یک نشست خبری در اربیل گفت: «ما فردا در دیدار با رئیس مسعود بارزانی به بررسی وضعیت سوریه و مناطق خودگردان آن خواهیم پرداخت.»

حریری در پاسخ به خبرنگار روداو درباره اظهارات پیشین او پیرامون زبان کردی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود اظهار کرد که وی هیچ اظهار نظری در ضدیت با زبان کردی نداشته و معتقد است که کردها حق دارند به زبان مادری خود آموزش ببینند.

حریری گفت: «من مانند دیگران در رسانه های اجتماعی اظهار نظر نمی کنم. فعالیت ها و اظهارنظرهای رسانه های اجتماعی بسیار مهم هستند. در این اظهارنظرها موارد منفی نیز ممکن است وجود داشته باشد. ما با برادران کرد خود رابطه و شراکتی مستحکم داریم. برادران کرد ما بخشی از سوریه هستند. ما با هم زندگی کردیم، با هم کار کردیم و خون دادیم. بنابراین، ما از تمام حقوق آنها، از جمله حق آموزش به زبان مادری، حمایت می کنیم.»

این در حالی است که مقامات کرد سوری نزدیک به ارتش دموکراتیک سوریه، ائتلاف معارضان سوری را تحت امر حکومت ترکیه و دشمن کردها توصیف کرده و از دعوت نصر حریری به اربیل، به عنوان کسی که «دستش به خون جوانان کرد آلوده است»، انتقاد کرده اند.

هیئت ائتلاف معارضان سوری فردا با مسعود بارزانی دیدار می کند.

کد خبر 5785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha