نمایندگان مجلس خواستار جلوگیری از قانون شکنی دولت در خصوص معادن شدند

سرویس آذربایجان غربی- جمعی از نمایندگان مجلس در نامه به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار جلوگیری از تضییع حقوق مردمی در مناطق دارای معادن شدند و عدم تخصیص ۱۵ درصدی حقوق دولتی دریافتی از معادن را تذکر دادند.

به گزارش کردپرس، این نامه که توسط حسن همتی، نماینده شهرستان‌های شاهین‌دژ و تکاب به رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد عدم تخصیص ۱۵ درصد از حقوق دولتی شهرستان های دارایی معادن از طرف دولت نوشته شده است، به امضای ۱۷۴ تن از نمایندگان مجلس رسید.

در این نامه خطاب به ریاست مجلس شورای اسلامی آمده است؛ «یکی از موارد قانون شکنی دولت عدم تخصیص ۱۵ درصدی حقوق دولتی دریافتی از معادل بر اساس ماده ۱۴ قانون معادن و اصلاحات آن است که موجب تضییع حقوق رستان ها و مردم شهرستان‌های دارای معادن شده است».

در ادامه نامه نمایندگان مجلس آمده است؛ «عملاً معادن غیر از درآمدزایی برای دولت نفعی برای منطقه نداشته و فقط موجب تخریب محیط زیست، منابع طبیعی و اراضی کشاورزی، جاده‌ها و غیره شده که مصداق صریح قانون شکنی دولت است»

نمایندگان در پایان از ریاست مجلس درخواست کردند؛ «خواهشمند است دستور فرمایید با اجرای ماده فوق و ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه از قانون شکنی دولت و تضییع حقوق مردم مناطقی که معادن در آنها واقع شده است، جلوگیری شود».

کد خبر 5763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha