عملیات تعریب هدفمند علیه کردها و ترکمان ها در کرکوک در جریان است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - وزیر امور مذاکرات با دولت مرکزی در اقلیم کردستان مدیریت استان کرکوک را به انجام عملیات تعریب گسترده علیه کردها در این استان متهم کرد و عملیات مذکور را تکرار روش نظام سابق این کشور دانست و تأکید کرد سرانجام ساکنان اصلی کرکوک، بر این شهر حکومت خواهند کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، خالد شوانی در این باره گفت: مناطق مورد مناقشه از جمله استان کرکوک، جزو مناطق مورد اشاره در اصل 140 قانون اساسی عراق هستند که باید مشکل آنها از طریق عادی سازی اوضاع، سرشماری و همه پرسی حل شود.
شوانی افزود: آنچه در مناطق مورد مناقشه و به ویژه کرکوک در جریان است عبارت است از عملیات تعریب گسترده از طریق اخراج و کنار گذاشتن مدیران و کارمندان کرد و ترکمان و معرفی نیروهای عرب به جای آنها.
وزیر امور مذاکرات با دولت مرکزی در اقلیم کردستان خاطرنشان کرد: مدیریت استان کرکوک، با در پیش گرفتن سیاست های نظام سابق، اراضی کردها و ترکمان ها را مصادره و آن را به عشایر خارج از استان واگذار می کند.
خالد شوانی تصریح کرد: عملیات تعریب مدت 80 سال اخیر، نتوانسته است کردها و ترکمان ها را از کرکوک پاکسازی کند و سرانجام روزی، ساکنان اصلی کرکوک مدیریت آن را در اختیار خواهند گرفت.
وزیر امور مذاکرات با دولت مرکزی در اقلیم کردستان در پایان خاطرنشان کرد: برخی طرف ها در بغداد تلاش می کردند موضوع تحرکات نیروهای پیشمرگ در کرکوک را با هدف سرپوش گذاشتن بر ناکامی های موجود و اعتراضات در افکار عمومی عراق به یک جنجال سیاسی تبدیل کنند.

کد خبر 5762

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha