مسرور بارزانی بر حمایت کامل  از دادگاه های اقلیم کردستان تاکید می کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سخنگوی دولت اقلیم کردستان، اعلام کرد که نخست وزیر اقلیم بر حمایت کامل خود از دادگاه های اقلیم و انجام امور آن ها بدون هیچ گونه فشار های سیاسی و حزبی تاکید می کند.

به گزارش کردپرس، پس از اینکه لاهور شیخ جنگی رئیس مشترک اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد که دولت اقلیم کردستان آشکارا و با تهدید خواستار آزادی سه افسری شده که متهم به دست داشتن در حمله به نماینده جنبش تغییر در مجلس عراق هستند و خطاب به مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم گفت:" " تو اعتماد خود را کاملا از دست داده ای، وگرنه چنین چیزی را نمی پذیرفتی." جوتیار عادل سخنگوی دولت اقلیم در بیانیه ای بر حمایت دولت از استقلال دادگاه ها تاکید کرد.

در بیانیه جوتیار عادل آمده که مسرور بارزانی بر حمایت از دادگاه های اقلیم کردستان تاکید می کند و باید دادگاه ها به صورتی عادلانه و مستقل و فارغ از جهت گیری و منافع هیچ طرفی و بدون فشار اشخاص و احزاب سیاسی درباره پرونده ها حکم صادر کنند.

همچنین اعلام کرده که نباید هیچ پرونده ای در اقلیم به حاشیه رانده شده و از آن چشم پوشی شود، از جمله پرونده ترور آمانج بابانی از فعالین رسانه ای اقلیم کردستان و همسر و فرزندش.

در بیانیه دولت اقلیم کردستان درخواست شده که هیچ طرفی خود را جانشین دادگاه نداند.

لازم به ذکر است که آمانج بابانی و همسرش لانه محمد که هر دو از مجریان معروف و فعالین رسانه ای در سلیمانیه بودند، به همراه کودک دو ساله آنان، به ضرب گلوله در خودروی شخصی خود کشته شدند و نیروهای امنیتی سلیمانیه اعلام کردند که این واقعه خودکشی بوده و آمانج بابانی خود و همسر و فرزندش را با شلیک گلوله کشته است.

کد خبر 5751

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha