لابی های خارج و داخل مجلس برای جلوگیری از تحقیق و تفحص از پتروشیمی باختر

سرویس آذربایجان غربی- عضو هیئت تحقیق و تفحص مجلس از پتروشیمی باختر از لابی های خارج و داخل مجلس برای جلوگیری از انجام تحقیق و تفحص از این پتروشیمی پرده برداشت و گفت: برخی ارتباطات فامیلی.مانع به نتیجه رسیدن تحقیق و تفحص در مجلس شده است.

به گزارش کردپرس، جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعمال نفوذ در مسیر تحقیق و تفحص از پتروشیمی باختر از سوی برخی عوامل خارج و داخل مجلس شورای اسلامی گفت: تقاضای تحقیق و تفحص از پتروشیمی باختر از شهریور امسال در مجلس کلید خورد و پس از تحویل این تقاضا به هیئت رئیسه مجلس، به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد که در جلسه روز سه شنبه 18 شهریور کمیسیون مطرح و به تصویب رسید.

او با بیان اینکه این تحقیق و تفحص در جلسه روز چهارشنبه هفتم آبان امسال در صحن علنی مصوب شد، به الف افزود: متاسفانه اعمال نفوذ برخی عوامل خارج و داخل مجلس باعث شد که هنوز روند کار این تحقیق و تفحص آغاز نشد و حتی هیئت رئیسه آن هم مشخص نگردید.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با انتقاد از عملکرد کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: برخی از چهره های شاخص مجلس که اطلاعات از تخلفات پروشیمی باختر دارند از جمله آقای دکتر زاکانی نماینده تهران و رئیس مرکز پژوهشهای مجلس چند بار تلاش کرد تا عضو این تحقیق و تفحص شود اما متاسفانه با کارشکنی همین عوامل داخل و خارج مجلس، وی از عضویت در این هیئت حذف شد.

محمودزاده با بیان اینکه هیئت 15 نفره این تحقیق و تفحص مشخص شده و در حال حاضر باید هیئت رئیسه آن انتخاب تا کار تحقیق و تفحص آغاز شود، تصریح کرد: برخی با لابی و رایزنی با سایر اعضای کمیسیون باعث عدم حضور حداکثری اعضای 15 نفره انتخاب شده تحقیق و تفحص در جلسه روز دوشنبه همین هفته کمیسیون گردیده که در نهایت به خاطر عدم رسیدن حد نصاب تعداد حاضرین، باز هیئت رئیسه این تحقیق و تفحص انتخاب نشد.

او با انتقاد از کمیسیون اقتصادی مجلس برای وقت کشی در روند کار این تحقیق و تفحص تاکید کرد: به نتیجه نرسیدن این تحقیق و تفحص در حالی است که سایر تحقیق و تفحص های مجلس که بعد از آن در مجلس مطرح شدند، از خیلی وقت پیش هیئت رئیسه خود را انتخاب و مشغول به بررسی کار شدند.

عضو هیئت تحقیق و تفحص مجلس از پتروشیمی باختر تصریح کرد: برخی افرادی که با مسئولین پتروشیمی باختر ارتباط فامیلی دارند خود را برای ریاست هیات تحقیق و تفحص آماده کرده اند که در نهایت با حضور این افراد در هیئت رئیسه تحقیق و تفحص می توان گفت بررسی شونده با بررسی کننده یکی خواهد شد و تعارض منافع پیش می آید.

کد خبر 5746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha