آغاز عملیات ساخت بیمارستان فرانسه در شنگال

سرویس عراق و اقلیم کردستان – سفیر فرانسه در عراق در دیدار با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی این کشور اعلام کرد عملیات ساخت بیمارستان توسط این کشور در شنگال آغاز شده است. الاعرجی نیز در این دیدار، تأکید کرد عراق به صحنه نزاع های بین المللی تبدیل نخواهد شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از السومریه نیوز، دفتر مشاور امنیت ملی عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: "قاسم الاعرجی" در دیدار با "برنو اوپیر" سفیر فرانسه در بغداد درباره تحولات سیاسی و امنیتی عراق و منطقه و راههای تقویت همکاری ها بین بغداد و پاریس در راستای منافع دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

براساس این بیانیه، الاعرجی در این دیدار تأکید کرد: ما نمی خواهیم عراق به صحنه نزاع ها تبدیل شود و ما طرفدار یکی از طرفین باشیم. آمریکا نیز باید یک گام به جلو بردارد و تحریم ها را از ملت ایران بردارد تا به عاملی برای تشویق مردم ایران جهت آغاز مذاکرات تبدیل شود.

مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با سفیر فرانسه همچنین ادامه کمک ها به عراق به ویژه کمک به مناطق آزاد شده از دست داعش را مورد بررسی قرار داد.

در این دیدار، سفیر فرانسه نیز بر ساخت بیمارستان توسط این کشور در شنگال تأکید کرد و گفت: سنگ بنای این بیمارستان گذاشته شده است و پاریس برای ارائه کمک های بیشتر به عراق آماده است.

کد خبر 5742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha