آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس دور دوم متوسطه استعدادهای درخشان

سرویس کردستان- مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از آغاز ثبت‌ نام آزمون ورودی مدارس دور دوم متوسطه استعدادهای درخشان در این استان خبر داد.

به گزارش کرد پرس، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش، رشید قربانی با بیان اینکه در راستای مشارکت دانش‌آموزان کردستانی در آزمون ورودی استعدادهای درخشان، نمونه دولتی و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای ویژه دور دوم متوسطه، دستورالعمل این آزمون اعلام شد، گفت: دانش ‌آموزان می‌توانند از روز سه شنبه 28 فروردین ماه در این آزمون شرکت کنند، زمان پایانی این ثبت نام پایان وقت اداری روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه امسال خواهد بود.

وی ملاک ثبت‌ نام دانش‌آموزان پایه نهم برای شرکت در این آزمون مدارس نمونه دولتی را حداقل معدل 17 در نوبت اول سالتحصیلی 96-97 اعلام کرد و گفت: دانش‌آموزانی می‌توانند در آزمون استعدادهای درخشان شرکت کنند که حداقل معدل پایه هشتم آنها 19 باشد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش کردستان آزمون ورودی دبیرستان‌های دوره دوم متوسطه نظری استعداد‌های درخشان، نمونه دولتی و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای راس ساعت 9 صبح روز جمعه 11 خرداد ماه 97 است که همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

قربانی افزود: شرایط، ضوابط و نحوه ثبت نام، توزیع کارت، تاریخ آزمون، منابع و مواد درسی آزمون، ضرایب هر درس، اولویت‌های دانش‌آموزان شاهد، ایثارگر و غیره در دفترچه راهنمای آزمون از طریق پایگاه اینترنتی ثبت‌نام به نشانی www.azmoon.medu.ir در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت و مطالعه دقیق موارد آن از طرف اولیای گرامی کاملا ضروری است.

وی با اشاره به اینکه 0.8 تا یک درصد دانش‌آموزان پایه نهم در مدارس استعدادهای درخشان جذب می‌شوند، افزود: دانش‌آموزانی که میزان هوش آنها از 115 به بالا باشد سرآمد بوده و در مدارس تیزهوشان تحصیل خواهند کرد.وی بیان کرد: 2.5 درصد افراد جامعه را دانش‌آموزان تیزهوش و نخبه تشکیل می‌دهد که تحصیل در مدارس عادی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز این دانش‌آموزان باشد بنابراین باید در مدارسی همچون مدارس سمپاد مشغول تحصیل شوند.

کد خبر 56592

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha