سفر نمایندگان حزب کارگر انگلیس به قامیشلی و ابراز همدردی با مقامات کُرد

سرویس جهان- جمعی از نمایندگان حزب کارگر انگلیس با سفر به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، نسبت به تصرف عفرین توسط ترکیه و همپیمانان سوری این کشور و آواره شدن کردهای این منطقه ابراز همدردی کردند.

به گزارش کردپرس به نقل از رویترز، در اتفاقی بی سابقه، تعدادی از نمایندگان حزب کارگر انگلیس با سفری رسمی به شهر قامیشلی، نسبت به اتفاقات عفرین و آواره شدن شهروندان کرد سوریه به دنبال تصرف این منطقه توسط ترکیه ابراز همدردی کرده اند.

ماوریس گلاسمن عضو ارشد حزب کارگر در مجلس اعیان انگلیس در شهر قامیشلی خطاب به مقامات کرد سوریه گفت: «به خاطر سالها ارتباطمان با شما اینجا هستیم تا در مقابل همه کسانی که می خواهند آزادی را از شما بگیرند از شما حمایت کنیم. ما با تمام وجود با شما ابراز همدردی می کنیم.»

عبدالکریم عمر عضو ارشد اداره خودگردان شمال سوریه در این باره به رویترز گفته است این هیئت انگلیسی روز سه شنبه وارد مناطق تحت کنترل کردها در شمال سوریه شده و اولین سفر علنی یک هیئت انگلیسی در چنین سطحی به این مناطق است.

وی درباره برنامه سفر هیئت انگلیسی وابسته به حزب کارگر به قامیشلی افزود: قبلا نشست هایی که در باره آن اطلاع رسانی نشده بود برگزار شده بود اما این اولین سفر رسمی است. در این سفر گفتگوهایی درباره وضعیت عفرین و آوارگان انجام می شود.

گلاسمن افزود: هیئت حزب کارگر انگلیس به مناطق مختلف تحت کنترل کردها سفر کرده و با جنگجویان کرد سوریه شامل یگان های مدافع خلق، یگان های مدافع زنان و نیز اعضای شوراهای مدنی دیدار خواهند کرد.

لیود راسل موی، دیگر نماینده حزب که کشورش سهمی در تامین سلاح برای ترکیه دارد ابراز امیدواری کرده است نظارت بیشتری بر همکاری تسلیحاتی میان انگلیس و ترکیه انجام شود. وی افزود: می خواهم به کردها بگویم که ما در کنار شما هستیم.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 56568

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha