مشکلات ترکیه در حمله زمینی به شنگال

سرویس جهان- گونش مورات تزکور می گوید به دلیل حضور نیروهای ارتش عراق و برخی نیروهای دیگر عراقی در شنگال و نیز همراهی جامعه بین المللی با ایزدیها، احتمال حمله نظامی زمینی ترکیه در شنگال محدود است.

به گزارش کردپرس، ترکیه در جریان عملیات های نظامی سه سال خیر خود علیه پ.ک.ک در خاک عراق، از احتمال حمله نظامی به منطقه شنگال نیز خبر داده است زیرا به باور رهبران ترکیه، این منطقه ایزدی نشین ممکن است به پناهگاه جدیدی برای پ.ک.ک و یا به قول آنها به «قندیل دوم» تبدیل شود.

با این که هشدارها نسبت به خطر عملیات نظامی ترکیه در شنگال از سوی برخی صاحبنظران در عراق، بویژه پس از عملیات گاره در اقلیم کردستان افزایش یافته است، پژوهشگر کرسی جلال طالبانی در دانشگاه فلوریدای مرکزی معتقد است به سه دلیل احتمال حمله نظامی ترکیه به شنگال کم است.

دکتر گونش مورات تزکور، پژوهشگر کرسی جلال طالبانی در دانشگاه فلوریدای مرکزی و استاد مطالعات کردی در این دانشگاه معتقد است مهم ترین دلیل خودداری ترکیه از اجرای عملیات نظامی گسترده و بویژه زمینی در شنگال حضور نیروهای ارتش عراق و نیروهای حشد شعبی در این منطقه است.

او در ادامه به روزنامه عرب نیوز گفته است کردهای ایزدی در شنگال که با مصیبت های زیادی از جمله حمله داعش در سال 2014 روبه رو شده اند، مورد توجه جامعه بین المللی قرار گرفته و جهان با آنها احساس همدردی کرده و نسبت به وضعیت آنها نگران است. این مسئله می تواند به مانعی برای حمله ترکیه به شنگال تبدیل شود.

استاد دانشگاه فلوریدای مرکزی همچنین یادآوری کرده است فاصله قابل توجه شنگال تا مرزهای ترکیه مانعی برای حمایت های لجستیکی این کشور در یک عملیات نظامی محسوب می شود و این مسئله برای ارتش ترکیه در اجرای عملیات نظامی در شنگال مشکلاتی بوجود می آورد.

کد خبر 5643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha