آمریکا بار دیگر توافق با ترکیه بر سر منبج را تکذیب کرد

سرویس جهان- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر هر گونه توافق با ترکیه بر سر خروج کردها از منبج را رد کرده است.

به گزارش کردپرس، دولت ترکیه گفته است بعد از تصرف عفرین قصد دارد عملیات خود را به بخش های شمال شرق سوریه گسترش داده و نیروهای کرد را از منبج،کوبانی، قامیشلو، سری کانی و گری سپی که شهرهای تحت کنرتل کردهای سوریه در شمال سوریه هستند بیرون کند.

به نوشته بلومبرگ، ابراهیم کالین سخنگوی رجب طیب اردوغان ریس جمهور ترکیه روز دوشنبه گفت ترکیه و آمریکا بر سر آینده منبج قبل از برکناری رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا به توافق رسیده بودند. وی گفته است اجرای این توافق از روبه رو شدن با نیروهای آمریکا در منبج جلوگیری می کند.

اما هدر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شب گذشته در پاسخ به این اظهارات سخنگوی ریس جمهور ترکیه به خبرنگاران گفت: این حرف خنده دار است زیرا هیچ توافقی حاصل نشده است.

وزارت خارجه آمریکا قبلا هم در پاسخ به اظهارات برخی مقامات ترکیه درمورد توافق با آمریکا بر سر خروج نیروهای کرد از منبج و اداره مشترک آن این ادعا را تکذیب کرده بود.

کد خبرنگار: 40101

روز دوشنبه رابرت مانینگ سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز بار دیگر بر ادامه حضور نیروهای آمریکایی در منبج تاکید کرد و بر لزوم دفاع از خود در صورت هجوم نیروهای ارتش ترکیه تاکید کرد.

کد خبر 55918

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha