حیدر العبادی از درخواست ها برای عدم تعامل بغداد با اربیل پرده برداشت

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نخست وزیر عراق از تصمیم خود برای ارسال بخش دیگری از حقوق کارمندان اقلیم کردستان بعد از عید نوروز خبر داده و تاکید کرد که برخی ها از وی می خواهند با دولت اقلیم تعامل نداشته باشد.

به گزارش کردپرس به نقل از رووداو، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق عصر سه شنبه در یک کنفرانس خبری پس از نشست هیئت دولت اعلام کرد که دولت مرکزی مقداری پول را به اربیل فرستاده تا به همراه درآمد دولت اقلیم کردستان از فروش نفت، حقوق کامل تمامی کارمندان اقلیم پرداخت شود.

نخست وزیر عراق با اعلام این که بعد از عید نوروز نیز مقدار دیگری پول را تحویل دولت اقلیم کردستان خواهند کرد، ابراز امیدواری کرد که این پول به طور کامل میان تمامی کارمندان توزیع شود.

العبادی ضمن اشاره به این که برخی ها از وی می خواهند با دولت اقلیم کردستان تعامل نکند، تاکید کرد که نمی تواند به جای دولت با احزاب و استان های اقلیم تعامل داشته باشد و در بودجه سال جاری نیز سهم استان ها را مشخص کرده بودند با این حال تمامی فراکسیون های کردی با این مسئله مخالفت کردند.

وی در رابطه با بودجه لازم برای پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان نیز اظهار داشت: خود دولت اقلیم اعلام کرده که برای پرداخت حقوق ماهانه به 650 میلیارد دینار نیاز دارد، دولت اقلیم می تواند با پولی که ما فرستادیم و درآمد صادرات نفت حقوق تمامی کارمندان را پرداخت کند.

نخست وزیر عراق در این باره افزود: بر اساس اطلاعاتی که به کمیته های مسئول بررسی فهرست کارمندان داده شده، در اقلیم 400 هزار کارمند هستند که 15 تا 20 درصد آنها وجود خارجی ندارند و این یعنی 300 هزار کارمند باقی می مانند، مبلغی که ما فرستادیم برای حقوق همه آنها کفایت می کند، پس از ارسال پول نیز بررسی همچنان ادامه می یابد.

رسانه های عربی نیز در این باره گزارش دادند که العبادی در کنفرانس خبری هفتگی خود ضمن درخواست از همگان در اقلیم کردستان برای نظارت بر فرآیند پرداخت حقوق کارمندان، تاکید کرده که اعمال قدرت دولت فدرال بر اقلیم به نفع شهروندان کرد می باشد.

کد خبر 55915

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha