وزارت کشور ترکیه حق خریدسالانه گلوله برای شهروندان عادی را از 200 گلوله به 1000 گلوله افزایش داد

سرویس ترکیه - وزارت کشور ترکیه در حکمی جنجالی، حق خرید گلوله سالیانه دارندگان مجوز حمل سلاح را از 200 گلوله در سال به 1000 گلوله افزایش داد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری Diken، وزارت کشور ترکیه در حکمی جنجالی، حق خرید گلوله سالیانه برای آن دسته از شهروندان عادی که مجوز حمل سلاح را از وزارت کشور ترکیه کسب کرده اند از 200 گلوله در سال به 1000 گلوله افزایش داده است که این حکم واکنش های شدیدی از سوی جریان های مختلف اجتماعی – سیاسی ترکیه به همراه داشت.

در واکنش به این حکم، مهمت توم، نماینده حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در پارلمان این کشور عنوان کرده است: در ترکیه از هر 3 شهروند عادی 1 شهروند دارای سلاح است. با این سلاح ها در وسط خیابان انسان ها و به خصوص زنان را می کشند. سلاح در ترکیه مانند نان و پنیر از مغازه ها خرید و فروش می شود. اکنون نیز تعداد حد مجاز گلوله های خریداری شده افزایش پیدا کرده است. باید این سوال پرسیده شود؛ این گلوله ها را در کجا استفاده خواهند کرد؟ در کشور همه از امنیت جان و مال خود نگران هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرده است: در ترکیه 25 میلیون سلاح بدون مجوز وجود دارد. در سال 2017 میلادی 107 هزار سلاح ناپدید شده است. حکومت در این خصوص جوابگو نبوده. "هلن پالان دوکن" در وسط خیابان به قتل رسید. قاتل در اعترافات خود عنوان کرده بود که از طریق پست سلاح را خریداری کرده است.

همچنین گلسوم کاو، عضو انجمن توقف جنایت علیه زنان نیز در واکنش به این حکم وزارت کشور ترکیه عنوان کرده است: در ترکیه زنان بیشترین هدف این گلوله ها قرار می گیرد. افزایش خرید سالیانه گلوله در ترکیه به معنی کشته شدن بیشتر زنان خواهد بود.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 55912

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha