اگر به این سیاست ها ادامه دهید کردها راهی به غیر از جدا شدن نخواهند داشت

سرویس ترکیه - عثمان بایدمیر، نماینده شانلی اورفا در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها در اعتراض به سیاست های ضد کردی حکومت ترکیه عنوان کرده است: اگر این سیاست ها ادامه پیدا کند برای کردها راهی به غیر از جدا شدن باقی نمی گذارید.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه دیوار، عثمان بایدمیر، نماینده شانلی اورفا در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها که در مراسم نوروز شهر سیوَرَک در استان شانلی اورفا سخنرانی می کرد در اظهاراتی عنوان کرده است: به عملیات نظامی ارتش ترکیه که در عفرین ادامه دارد باید ابتدا ترک ها اعتراض کنند. قبل از کردها، قبل از علوی ها و قبل از انسان های مظلوم باید ملت ترک به این رژیم "نه" بگوید. آنان باید به دولت ترکیه بگویند که "شما نباید به عفرین رفته و برادران کرد ما را به قتل برسانید".

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرده است: 100 سال پیش در این جغرافیا انور و طلعت پاشاها وجود داشت. به مانند همین اقتدار موجود در ترکیه با همین احساسات و اشتباهات حرکت کردند. یک امپراتوری بزرگ را به یک دولت کوچک تبدیل کردند. اگر این سیاست ها ادامه پیدا کند برای کردها راهی به غیر از جدا شدن باقی نمی گذارید. برای برگشتن حکومت از این اشتباه نیز بزرگترین اعتراض را باید ملت ترک بیان کند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 55812

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha