نیروهای ترکیه و ارتش آزاد وارد عفرین شده اند، اما مقاومت ادامه دارد

سرویس سوریه- خودمدیریتی کانتون عفرین ورود نیروهای ارتش آزاد سوریه به شهر عفرین را تأیید کرد، اما اعلام کرد که مقاوت نیروهای کرد همچنان ادامه دارد و شهر کاملاً سقوط نکرده است.

به گزارش کردپرس، پس از انتشار اخبار تصرف شهر عفرین توسط نیروهای ارتش ترکیه و ارتش آزاد سوریه، ریاست خودمدیریتی فدرال دموکراتیک کانتون عفرین ورود نیروهای تحت حمایت ارتش ترکیه را به داخل شهر تأیید کرد و اعلام کرد مقاومت نیروهای کرد برای دفاع از شهر ادامه دارد.

خودمدیریتی کانتون عفرین در یک کنفرانس مطبوعاتی که در این شهر برگزار شد و به صورت زنده از کانال های تلویزیونی متعدد پخش شد، اعلام کرد: «جنگ با ارتش ترکیه وارد مرحلۀ جدیدی شده است. در این مرحلۀ جدید از تاکتیک های جنگ رودررو و پارتیزانی استفاده خواهیم کرد. نیروهایمان در همه جای عفرین مستقر شده و برای حمله به نظامیان ترکیه و ستیزه جویان متحد آنها آماده اند.»

خودمدیریتی کانتون عفرین اعلام کرد نیروهای ارتش آزاد سوریه غیرنظامیان را هدف قرار داده اند، و از سازمان ملل متحد و و جامعۀ جهانی درخواست کرد برای جلوگیری از نسل کشی کردها و قتل عام مردمی که در شهر مانده اند، اقدام کنند.

ظهر امروز حکومت ترکیه اعلام کرد بدون مقاومت چندانی از سوی نیروهای کرد، شهر عفرین به طور کامل به کنترل ارتش ترکیه و ارتش آزاد سوریه در آمده است.

کد خبرنگار: 30103

کد خبر 55802

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha