بغداد در حمله به پ.ک.ک با آنکارا همکاری خواهد کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس مجلس عراق در سفر به ترکیه به مقامات این کشور اعلام کرده که عراق در حمله علیه پ.ک.ک در خاک اقلیم کردستان و عراق، با ارتش ترکیه همکاری می کند.

به گزارش کردپرس، عبدالملک حسینی مسئول اطلاع رسانی دفتر سلیم جبوری رئیس مجلس عراق، در گفتگو با شبکه تلویزیونی روداو گفت که سلیم جبوری در سفر روز پنجشنبه گذشته خود به ترکیه و طی دیدار با مقامات این کشور اعلام کرده که عراق در حمله ارتش ترکیه به مواضع پ.ک.ک در خاک اقلیم کردستان و عراق با ارتش این کشور همکاری خواهد کرد.

وی افزود که جبوری تأکید کرده که مجلس عراق وجود نیروهای مسلح و به ویژه پ.ک.ک را در خاک این کشور که تبدیل به تهدیدی علیه امنیت منطقە شود، نمی پذیرد و برای از بین بردن این پدیده با ترکیه همکاری می کند.

همچنین گفت که جزئیات مربوط به نحوه همکاری عراق و ترکیه در این زمینە به دولت عراق مربوط است و مقامات ترکیه نیز اعلام کرده اند که در این خصوص پاسخ های مثبتی از سوی بغداد دریافت کرده اند.

به گفته عبدالملک حسینی، روابط تجاری و اقتصادی، نقش ترکیه در بازسازی عراق، همکاری های اطلاعاتی و امنیتی میان عراق و ترکیه و روابط میان اربیل و بغداد از دیگر موضوعات مورد بحث در دیدار جبوری و مقامات ترک بوده و آنکارا حمایت خود را از گفتگوهای دوجانبه اربیل و بغداد برای رفع مشکلات اعلام کرده است.

پیش‌تر نیز مقامات دولت ترکیه از دستیابی بغداد –آنکارا به یک تفاهم مشترک علیه پ.ک.ک خبر داده و اعلام کردند که به زودی و پس از پایان عملیات حمله به کردهای سوریه در عفرین، به مواضع پ.ک.ک، در اقلیم کردستان حمله می کنند.

از سوی دیگر مسئول شاخه اتحادیه میهنی کردستان در منطقه چومان اقلیم کردستان، روز گذشته اعلام کرد که درگیری های شدیدی میان نیروهای پ.ک.ک و ارتش ترکیه از سه روز گذشته تاکنون در این منطقه ادامه دارد و هدف از این حملات ترکیه را جلوگیری از کمک پ.ک.ک به کردهای عفرین در سوریه دانست.

در همین حال امین بکر نماینده جنبش تغییر در مجلس عراق طی گفتگو با سایت خبری روژنیوز اعلام کرد که احتمال حصول توافق میان عراق و ترکیه علیه پ.ک.ک در میانه سفر جبوری به آنکارا وجود دارد.

وی به احتمال همکاری یکی از احزاب اقلیم کردستان در این توافق و حمله علیه پ.ک.ک نیز اشاره کرده و خواستار موضع گیری دیگر احزاب اقلیم در این مورد شد.

پیش‌تر نیز عرفات کرم رئیس فراکسیون حزب دمکرات در مجلس عراق، در گفتگو با خبرگزاری «السومریه نیوز» با بیان اینکه اقلیم کردستان بخشی از عراق است تأکید کرد که اربیل به هرگونه توافقی که بین بغداد و آنکارا در خصوص جنگ با تروریسم انجام گیرد، پایبند است.

کد خبر 55795

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha