بی انضباطی مالی دامنگیر شهرداری مهاباد شده است/ نور چشمی ها در بدنه ی شهرداری حضور دارند

سرویس آذربایجان غربی- شهردار مهاباد، سیستم منابع مالی شهرداری مهاباد را بزرگترین مانع جهت دستیابی به آمار صحیح و دقیق در راستای شفاف سازی مالی دانست.

به گزارش خبرنگار کردپرس، کامران علیزاده آذر شهردارمهاباد شنبه 26( اسفند) در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه گفت: از زمان آغاز به کار بنده به عنوان شهردار، بیشترین تاکید بنده بر شفاف سازی مالی بوده اما در این میان خیلی ها راضی نیستند که این شفاف‌سازی صورت بگیرد و این مورد را می توان از طریق آمارهای متفاوتی که در خصوص وضعیت مالی شهرداری مهاباد تاکنون اعلام شده تشخیص داد.

وی افزود: بی انضباطی شدید مالی در شهرداری مهاباد وجود دارد در خصوص پول هایی که وارد سیستم شهرداری شده و حقوق پرداخت شده پرسنل می‌توان آمار دقیقی را ارائه داد اما در خصوص سایر اموال شهرداری آمار قابل استنادی موجود نیست.

شهردار مهاباد تاکید کرد: با مشاهده ی لیست افراد شاغل در شهرداری متوجه خواهیم شد که نورچشمی ها در شهرداری حضور دارند زیرا سیستم استخدام در شهرداری در سنوات قبل و حتی قبل از شوراهای اسلامی به صورت آزمون های استخدامی نبوده و این مورد در خصوص همه ادوار شهردارهای مهاباد وجود دارد اما بعد از شکل گیری شوراها اتهامات متوجه ادوار مختلف شورا شد.

علیزاده آذر گفت: در حال آذر ۹۷۵ نفردر اوج فصل کاری پرسنل شهرداری را تشکیل می‌دهند که قطعاً با مازاد نیرو روبه رو هستیم.

وی ادامه داد: از شهریور ماه و آغاز به کار شورای دور پنجم حقوق فروردین و اردیبهشت پرداخت شد و حقوق 5 ماه نیز به صورت معوقه باقی مانده بود.

شهردار افزود: حقوق خرداد، تیر، مرداد و آذر به صورت کامل پرداخت شده و تنها در شهریور ماه 434 میلیون تومان بابت حقوق پرسنل خدماتی پرداخت شد و در حال حاضر حقوق کامل ماههای اسفند، بهمن، مهر، آبان و اضافه کاری های آذر و دی ماه پرداخت نشده است.

علیزاده آذر گفت: در مجموع حقوق پرداختی شهرداری تا کنون 11 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده و 8 میلیارد و 300 میلیون تومان حقوق معوقه باقی می ماند که در ماههای آینده به صورت کامل پرداخت می شود و مشکلی در خصوص بیمه ی پرسنل نیز وجود ندارد.

وی در خصوص کمیسیون مطالبات شهرداری اظهار داشت: تا کنون جلساتی در خصوص کمیسیون مطالبات شهرداری برگزار شده و مشخص شده که بالغ بر ۹۰ درصد ادارات سطح شهر به شهرداری مهاباد بدهکارند و که تاکنون دوبار اخطاریه صادر شده اما ادارات از پرداخت آن سر باز می‌زنند.

علیزاده آذر تاکید کرد: بعد از تعطیلات عید اخطاریه سوم نیز ارسال می شود در صورت عدم پاسخ دهی، مطابق کمیسیون ماده 1۷۷ شهرداری جهت تسریع روند پیگیری حق و حقوق شهرداری به صورت قانونی با بدهکاران برخورد خواهد شد.

وی مشارکت مردم در پرداخت عوارض را بسیار پایین دانست و ادامه داد: شهر مهاباد شهری فرهنگی است اما میزان عوارض در مقایسه با ۴۴ هزار خانواری که در سیستم شهرسازی شهرداری ثبت شده اند، بسیار ناچیز است.

شهردار مهاباد در پایان با اشاره به طرح دعوای اداره دارایی از پتروشیمی مهاباد گفت: به منظور عدم پرداخت ارزش افزوده پتروشیمی به شهرداری مهاباد با عنوان فرار مالیاتی، دارایی مهاباد از پتروشیمی طرح دعوا کرده است. همچنین بابت 1 درصد آلایندگی ها پتروشیمی باید مبلغی را به شهرداری مهاباد بپردازد که این مجتمع صنعتی از ابتدای سال 96 گواهینامه ی ایزوی محیط زیستی دریافت کرده و در حال حاضر از پرداخت این 1 درصد بابت آلایندگی به شهرداری خوداری می کند. اما از نیمه ی دوم سال 94 تا ابتدای سال 96 که گواهینامه وجود نداشت، بابت آلایندگی موظف به پرداخت این مبلغ به شهرداری مهاباد است.

کد خبر 55782

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha