تهاجم ترکیه به عفرین جنگ در سوریه را وارد مرحله خطرناکی کرده است

سرویس جهان- بلومبرگ نوشت با تهاجم گسترده ترکیه به عفرین جنگ در سوریه وارد مرحله ای جدیدی می شود و بازیگران جنگ داخلی در سوریه را درگیر تقابلی جدید در این کشور خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، 58 روز از تهاجم نظامی ترکیه به عفرین می گذرد و بر اساس برخی گزارش های تایید نشده نیروهای ارتش آزاد سوریه که متحد ترکیه در این جنگ بوده و نقش پیاده نظام ترکیه را باز می کنند وارد بخش هایی از شهر کردنشین عفرین در شمال سوریه شده اند. ترکیه حضور تهدید آمیز نیروهای کُرد سوریه در مرزهای این کشور را دلیل تهاجم نظامی به عفرین اعلام کرده است.

شبکه بلوبرگ گزارش داد دولت بشار اسد که از سوی متحدانی قدرتمند حمایت می شود پس از گذشت 7 سال از جنگ داخلی در این کشور به دنبال کنترل دوباره بر بخش های مهمی از قلمرو این کشور است اما جنگ عفرین و اقدام ترکیه به تصرف بخش هایی از شمال سوریه دورنمای جنگ را نامشخص کرده است.

به نوشته بلومبرگ، تهاجم ترکیه به عفرین جنگ داخلی در سوریه را وارد مرحله خطرناکی از تقابل میان بازیگران و ذینفع ها در سوریه کرده است. نشانه های تشدید تقابل احتمال قدرت گرفتن دوباره داعش در دیرالزور و رقه به دنبال رفتن نیروهای کُرد از این منطقه و مقابله آنها با تهاجم ترکیه در عفرین، تاکید اردوغان بر ادامه حضور در برخی مناطق سوریه و کشاندن جنگ با کردهای سوریه به منطقه شمال شرق این کشور و احتمال تقابل مستقیم برخی بازیگران از جمله آمریکا و روسیه در این کشور است.

در پایان گزارش بلوبرگ اشاره شده که با توجه به این که اردوغان قصد ندارد با تصرف عفرین کنترل آن را در اختیار دولت مرکزی سوریه قرار دهد و همچنان بر ادامه جنگ با کردهای سوریه در منطقه شرق فرات تاکید دارد غلبه روزهای اخیر دولت سوریه بر باقی مانده های گروه های شورشی در چند نقطه این کشور به معنای پایان جنگ در سوریه نیست. علاوه بر آن قدرت های منطقه ای و جهانی در حال رقابت برای کسب منافع در مرحله پس از جنگ در این کشور هستند. اما مهم تر از همه دخالت نظامی ترکیه در شمال سوریه تقابل در سوریه را وارد مرحله ای خطرناک کرده است.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 55778

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha