طرح درختکاری از نوع دارو و درمان  در مراکز درمانی ایلام

سرویس ایلام- دانشگاه علوم پزشکی ایلام در یکی دیگر از برنامه های خود با موضوع سلامت و تندرستی اینبار مجری برنامه ای بود بازهم از جنس دارو و درمان اما در نوعی دیگر.

به گزارش خبری گزاری کردپرس ، این برنامه نه از جنس درمان دارویی و درمانگاه یا بیمارستان بلکه برنامه ای بود از جنس طبیعت ، درختکاری و طراوت در محیط زندگی و کاری.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این برنامه که برخی مسئولان و فعالان زیست محیطی نیز در آن حضور داشتند به خبرگزاری کردپرس گفت: طرح دارو و درمان با محوریت درختکاری در همه مراکز آموزشی و درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اجرا می شود.

دکتر کریمی افزود: این طرح در طول چند روز آینده و تا آخر تعطیلات نوروز اجرا خواهد شد و پیش بینی می شود در این مدت بیش از پنج هزار اصله درخت در مراکز درمانی، بیمارستانها و پایگاههای امداد جاده ای در ده شهرستان استان کاشته شود.

لزوم مشارکت همگانی در حل مشکلات زیست محیطی

مرد درختی ایران و از فعالان زیست محیطی استان و کشور و مجری این طرح که در این برنامه حضور داشت نیز در گفتگو با خبرگزاری کردپرس گفت: با توجه به ارزش روز افزون درختکاری و وجود ریزگردها و فاجعه های زیست محیطی ، لزوم مشارکت همگانی در حل این معضلات زیست محیطی بسیار ضروری به نظر می رسد.

مهدی نظری افزود: با توجه به اینکه هزینه اصلی این مشکلات بر مردم و حوزه بهداشت و درمان وارد میشود، لذا بر آن شدیم که از ظرفیت کارکنان و به ویژه کارکنان علاقه مند به درخت و درختکاری برای کاشت درخت در مراکز درمانی استان استفاده نماییم.

وی افزود: آنچه پر واضح است این است که آلودگی های زیست محیطی باعث بالارفتن هزینه های درمان میگردد و لذا کاهش اثرات سوء معضلات زیست محیطی ، میتواند مشکلات درمان را کاهش دهد و پرواضح است که؛ هیچ چیز مهمتر و پرثمرتر از کاشت درخت ، نمی تواند بعنوان دارو و درمان این مشکلات را حل نماید.

پیوند بین دارو و درمان و دار و درخت در زبان کردی

مرد درختی ایران افزود : انسانهای بزرگ‌ و طبیعت دوستی در قسمت‌های مختلف ادارات پیدا می شود که هدف ما استفاده از ظرفیت و اراده و توان بالای این افراد است که نمونه برجسته آنها، جناب دکتر کریمی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان است.

وی ضمن سپاسگزاری از همکاری صمیمانه رییس و معاون و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایلام، طرح دار و درمان از نوع درختکاری را قابل اجرا در تمام کشور دانست و گفت: بنا داریم در سالهای آینده در تمام کشور این طرح ماندگار را اجرا نماییم.

نظری با اشاره به اینکه دارو درمان در برگیرنده دو معنی و مفهوم بسیار بزرگ است گفت: یکی از این مفاهیم همان دارو درمان است و مفهوم دیگر دارو و درمان همان درخت است که در زبان کردی به آن « دار »می گویند.

کد خبر 55751

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha