مهمترین تحولات روز پنچشنبه 24/12/1396 در ترکیه

سرویس ترکیه – نگاهی به مهمترین تحولات روز پنجشنبه 24 اسفند 1396 در کشور ترکیه می اندازیم.

  • سخنگوی اردوغان: 70 درصد منطقه عفرین به کنترل نیروهای ارتش ترکیه درآمده است

ابراهیم کالین، سخنگوی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی عنوان کرد: تلاش می کردند در عفرین یک قندیل جدید به وجود بیاورند. با عملیات شاخه زیتون این مسئله برطرف شد. محاصره به اندازه کافی تنگ شده است. در مدت زمان بسیار کوتاهی تروریست ها را در مرکز عفرین تماما پاکسازی خواهیم کرد. در حال حاضر 70 درصد از کل مساحت عفرین به کنترل نیروهای ارتش ترکیه و ارتش آزاد سوریه درآمده است.

  • نماینده حزب دموکراتیک خلق ها در پارلمان ترکیه: احتمالاً ترکیه تشکیل یک ساختار کردی در شرق فرات را می پذیرد

ضیاء نمایندۀ ‌HDP اعلام کرد ناتو از ترکیه خواسته است در مقابل عقب نشینی YPG از عفرین و منبج، تشکیل یک ساختار کردی مانند اقلیم کردستان را در شرق فرات بپذیرد.

  • دیدار 19 مارس هیئت های آمریکا – ترکیه با موضوع منبج به تعلیق در آمد

حامی آکسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در اظهاراتی با اشاره به دیدار هیئت وزارت امور خارجه ترکیه با هیئت وزارت امور خارجه آمریکا در تاریخ 19 مارس 2018 اعلام کرد: این دیدار که قرار بود با محوریت منبج میان چاووش اوغلو، تیلرسون و هیئت همراه برگزار شود، به دلیل برکناری رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا به یک زمان دیگر موکول شد.

  • جنگنده های ارتش ترکیه بار دیگر مناطق شمالی اقلیم کردستان را بمباران کردند

در پی تشدید حملات هوایی ارتش ترکیه به مواضع حزب کارگران کردستان (PKK) در اقلیم کردستان، بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه دیشب نیز جنگنده های ارتش ترکیه مواضع این گروه را در مناطق زاپ و هاکورک بمباران کرده اند.

  • آمریکا در شمال سوریه 20 پایگاه نظامی دارد / اولین هدف پایگاه های آمریکایی ایران و ترکیه است

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که در مراسم روز پزشک در ترکیه سخنرانی می کرد بار دیگر با اشاره به حمایت های آمریکا از نیروهای YPG عنوان کرد: ای آمریکا اینان {YPG} دقیقا همان PKK هستند؛ شما PKK را گروه تروریستی می دانید ولی افسر نظامی شما نشان آمریکا را بر سینه نیروی YPG وصل می کند و دوشادوش آنان با نیروهای نظامی من مبارزه می کند. ما از این راه پا پس نخواهیم کشید. در آستانه وارد شدن به عفرین هستیم، کاملا نزدیک شده ایم.

  • جماعت گولن در حال آماده سازی برای اقدامی جدی در ترکیه است

حزب خوب ترکیه گزارشی آماده کرده است که در آن از تهدید جماعت گولن برای انجام یک اقدامی جدی در ترکیه سخن گفته شده و تاکید شده است که رهبران این سازمان به ویژه جریانی که در زندان های ترکیه به وجود آمده است، در نهایت به گروه های تندرو تری تبدیل خواهند شد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 55640

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha