آغاز تحرکات نظامی ترکیه برای حمله به نیروهای پ.ک.ک در اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسئول شاخه اتحادیه میهنی در منطقه آمیدی اقلیم کردستان اعلام کرد که نظامیان ترکیه تحرکات نظامی خود را در این مناطق، با هدف حمله گسترده به نیروهای پ.ک.ک، در کوه قندیل آغاز کرده اند.

به گزارش کردپرس، هاوار آمیدی در گفتگو با سایت خبری SNN گفت که نظامیان ترکیه که از مدت ها پیش وارد خاک اقلیم کردستان در منطقه آمیدی واقع در شمال اقلیم و هم مرز با ترکیه شده اند، تحرکات نظامی گسترده ای را با هدف زمینه سازی حمله به نیروهای پ.ک.ک که در کوه قندیل اقلیم کردستان، مستقر هستند، آغاز کرده اند.

مسئول شاخه اتحادیه میهنی در منطقه آمیدی، افزود که تاکنون هیچ عملیاتی از سوی نظامیان ترکیه آغاز نشده اما تحرکات آنان از آماده سازی مقدمات حمله ای گسترده خبر می دهد.

وی تأکید کرد که قندیل کوهی کاملاً صعب العبور است و نفوذ ارتش ترکیه به آن بسیار دشوار است و از سوی دیگر نیروهای پ.ک.ک، نیز مواضع مستحکمی را در قندیل ایجاد کرده اند که نه با جنگنده و بالگرد و نه با خودروهای زرهی نمی توان به آن ها حمله کرد.

همچنین اعلام کرد که ارتش ترکیه در فرودگاه منطقه بامرنی اقلیم کردستان، تجهیزات و سلاح های سنگین نظامی مانند، جنگنده، تانک و خودروهای زرهی را قرار داده و می تواند به آسانی میزان نیروهای و تجهیزات نظامی و سلاح های خود در منطقه را افزایش دهد.

پیش‌تر نیز مقامات دولت ترکیه از دستیابی بغداد –آنکارا به یک تفاهم مشترک علیه پ.ک.ک خبر داده و اعلام کردند که به زودی و پس از پایان عملیات حمله به کردهای سوریه در عفرین، به مواضع پ.ک.ک، در اقلیم کردستان حمله می کنند.

از سوی دیگر عرفات کرم رئیس فراکسیون حزب دمکرات در مجلس عراق، در گفتگو با خبرگزاری «السومریه نیوز» با بیان اینکه اقلیم کردستان بخشی از عراق است تأکید کرد که اربیل به هرگونه توافقی که بین بغداد و آنکارا در خصوص جنگ با تروریسم انجام گیرد، پایبند است.

کد خبر 55638

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha