مخترع کردستانی رتبه اول هشتمین رویداد شتاب آذربایجان غربی را کسب کرد

سرویس آذربایجان غربی- یوسف نادری مخترع برگزیده رویداد روشا، با اختراع ظرف "غذای لوله ای کودک" و"نان لواش میوه ای" درهشتمین رویداد شتاب آذربایجان غربی در شهر خوی رتبه اول را کسب کرد.

نادری در خصوص این خبر به خبرنگار کردپرس گفت: در هشتمین رویداد شتاب آذربایجان غربی که در شهر خوی برگزار شد 2 ایده (ظرف غذای لوله‌ای کودک) جهت استفاده آسان کودکان یک تا دو ساله و ایده ی (نان لواش میوه ای) که هدف به کارگیری انواع میوه در تولید نان لواش به منظور جذابیت بیشتر برای کودکان، رتبه اول را در جشنواره شتاب کسب کردند.

وی ادامه داد: ایده ظرف غذای کودک در هشتمین جشنواره شتاب در خوی مورد استقبال داوران قرار گرفت و خواستار عقد قرارداد و حمایت مالی در خصوص این ایده شدند. 3 ایده توسط بنده در این جشنواره مطرح شد که دو ایده (ظرف غذای لوله ای ونان لواش میوه ای) رتبه اول را کسب کردند و ایده سوم نیز مورد تقدیر قرار گرفت.

نادری اظهار داشت: ایده سوم "بطری آب آجری" است که این طرح همراه تیم دانش آموزی مطرح شده و مخصوص مناطق زلزله زده است. در این طرح بطری های آب معدنی لوگویی است که پس از مصرف آب می توان ظرف آب معدنی را با خاک پر کرد و به وسیله ی آن ها خانه موقت ساخته شود.

این مخترع جوان افزود: در ششمین رویداد شتاب آذربایجان غربی که در مهاباد برگزار شد با اختراع (اسپری خود پاک شونده) رتبه اول را کسب کردم. کاربرد این اسپری برای پاک کردن دیوار نویسی ها تا ده روز پس از نوشتن به کار می رود. به نحوی که با اسپری کردن بر روی دیوار و با توجه به فرمول ویژه آن نوشته های روی دیوار خود به خود پاک می شوند.

وی ادامه داد: اختراع دوم در ششمین جشنواره مربوط به (تاریخ زن نان) بود این اختراع اولین سند تاریخ نان در ایران محسوب می شود در این اختراع از غلتکی استفاده شده که می توانند تاریخ دقیق تولید نان، شماره ثبت نانوایی و حتی تبلیغات به صورت برجسته را بر روی نان ثبت کند. ایده سوم نیز موزه عروسی است که در ششمین جشنواره مورد استقبال داوران قرار گرفت در این ایده روایت عروسی های ایرانی به شکل مانکن های متحرک اجرا می‌شود.

نادری گفت: در حال حاضر مشغول مطالعه و ایده پردازی بر روی7۰ ایده خلاقانه دیگر هستم با این وجود تا کنون هیچ نهاد و یا سازمانی از ایده های من حمایت و پشتیبانی مالی انجام نداده اما آموزش و پرورش مهاباد و معاونت مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی حمایت های معنوی خود را از بنده دریغ نکرده‌ و تقدیر ویژه از بنده به عمل آوردند.

وی با اشاره به توان کارآفرینی و اجرایی کردن ایده های اختراعی خود اظهار داشت: از شهرداری، مراکز رشد و مسئولین خواستار حمایت بیشتری در خصوص ایده های مذکور هستم تا بتوانم این ایده ها را از طریق کارآفرینی به مرحله اجرایی برسانم و زمینه اشتغال زایی برای جوانان را فراهم کنم.

شایان ذکر است؛ یوسف نادری همکار فرهنگی آموزش و پروش مهاباد، دارای هشت پرونده ثبت اختراع در اداره مالکیت صنعتی، مخترع برگزیده رویداد روشا در اذربایجان غربی، برگزیده رتبه اول هشتمین رویداد خوی ومخترع برگزیده پژوهشگاه رنگ مهر96 است.

کد خبر 55611

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha