لغو فرمان قطع خطوط تلفن ثابت در اقلیم کردستان از سوی بغداد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دولت عراق، در راستای توافقات با اربیل و حل اختلافات، فرمان پیشین خود مبنی بر قطع تمامی خطوط تلفن ثابت در اقلیم کردستان را لغو کرد.

به گزارش کردپرس، دولت عراق یک ماه پیش و در ادامه اعمال تحریم و اقدامات تنبیهی خود علیه اقلیم کردستان که در واکنش به برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم صورت گرفت، پس از ممنوعیت پروازهای خارجی در فرودگاه‌های اقلیم کردستان، اقدام به قطع تمامی خطوط تلفن ثابت در اقلیم کرد.

اما پس از لغو ممنوعیت پروازهای خارجی در فرودگاه‌های اقلیم، فرمان لغو جریان دوبارە ارتباط تلفنی در این خطوط نیز از سوی دولت عراق صادر شده است.

شبکه تلویزیونی روداو در این خصوص گزارش داد که امید محمد صالح سخنگوی وزارت ارتباطات اقلیم کردستان اعلام کرده که دولت عراق با ابلاغی کتبی به این وزارت خانه، فرمان قطع خطوط تلفن ثابت در اقلیم را لغو کرده و ارتباط تلفنی در این خطوط جریان می یابد.

وی افزود که پیش از این نیز به منظور پیگیری این موضوع به بغداد سفر کرده و با مقامات مرتبط در وزارت ارتباطات عراق گفتگو کرده و مدارک لازم را نیز برای اتصال دوباره خطوط تلفن ثابت اقلیم تحویل داده است.

دولت عراق در پی گفتگو با مقامات اقلیم کردستان و در راستای بهبود روابط و حل اختلافات میان اربیل و بغداد، اقدام به بازگشایی فرودگاه‌های اقلیم و پرداخت بخشی از حقوق کارمندان اقلیم نیز کرده است و قرار است که این حقوق پیش از فرارسیدن نوروز پرداخت شود.

کد خبر 55601

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha