احتمالاً ترکیه تشکیل یک ساختار کردی در شرق فرات را می پذیرد

سرویس سوریه- نمایندۀ ‌HDP اعلام کرد ناتو از ترکیه خواسته است در مقابل عقب نشینی YPG از عفرین و منبج، تشکیل یک ساختار کردی مانند اقلیم کردستان را در شرق فرات بپذیرد.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری احوال، ضیا پیر نمایندۀ حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در پارلمان ترکیه معتقد است قیمتی که متحدان ترکیه در ناتو برای کنترل شهر منبج در نظر گرفته اند، حفظ کنترل مناطق شرق رودخانۀ فرات توسط کردها است.

ایالات متحده همواره به ترکیه هشدار داده است به شهر منبج که تحت کنترل مشترک نیروهای آمریکایی و یگان های مدافع خلق (YPG) است، نزدیک شود. اما مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجۀ ترکیه اعلام کرد با آمریکایی ها دربارۀ خروج کردها از منبج و کنترل ترکیه بر آن به توافق رسیده اند.

ضیا پیر در مصاحبه با احوال گفت: «نمایندگان دائمی اعضای ناتو، مانند ایالات متحده، کانادا و کشورهای اروپایی از نمایندۀ ترکیه در ناتو این سؤال را پرسیده اند: اگر YPG عفرین را ترک کند و به شرق فرات برود، آیا شما یک ساختار سیاسی مانند شمال عراق را در شرق فرات می پذیرید؟»

وی افزود: «تا جایی که من اطلاع دارم، تصمیم گرفته شده که چنین ساختاری در شرق فرات تأسیس شود. اینک بحث تنها بر سر غرب فرات است، یعنی منبج و عفرین. چانه زنی دربارۀ این که این مناطق تحت کنترل چه کسی باشند، ادامه دارد.»

کد خبرنگار: 30103

کد خبر 55600

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha