آمریکا در شمال سوریه 20 پایگاه نظامی دارد / اولین هدف پایگاه های آمریکایی ایران و ترکیه است

سرویس ترکیه - رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با اشاره به ساخت 20 پایگاه نظامی توسط آمریکا در شمال سوریه گفت اولین هدف این پایگاه ها ایران و ترکیه است.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه دیوار، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که در مراسم روز پزشک در ترکیه سخنرانی می کرد بار دیگر با اشاره به حمایت های آمریکا از نیروهای YPG عنوان کرد: ای آمریکا اینان {YPG} دقیقا همان PKK هستند؛ شما PKK را گروه تروریستی می دانید ولی افسر نظامی شما نشان آمریکا را بر سینه نیروی YPG وصل می کند و دوشادوش آنان با نیروهای نظامی من مبارزه می کند. ما از این راه پا پس نخواهیم کشید. در آستانه وارد شدن به عفرین هستیم، کاملا نزدیک شده ایم.

وی در ادامه اظهارات خود با انتقاد شدید از نقش نیروهای ائتلاف بین المللی در مبارزه با داعش که خود ترکیه هم بخشی از آن نیروها به حساب می آید گفت: آمریکا و نیروهای ائتلاف بین المللی مگر در اینجا مرز دارند؟ آنان اینجا چه کار دارند؟ برای چه می آیند؟ برای محافظت از چه کسی اینجا هستند؟ دولت مرکزی سوریه با روسیه همکاری می کند. نیروهای ائتلاف بین المللی با چه کسی همکاری می کند؟ به شما بگویم، PYD و YPG در همان روزهای اول 5 هزار کامیون سلاح فرستاند. ما به اندازه سلاح و مهماتی که آنان به این مناطق می آورند به وسیله سازمان هلال احمرمان، سازمان مدیریت بحرانمان و تشکل های وابسته به وزارت دیانتمان کمک های بشردوستانه آورده ایم.

اردوغان خاطرنشان کرد: شخصا این موضوع سلاح ها را با تیلرسون در میان گذاشتم، هیچ صدایی از او درنیامد. ولی 20 پایگاه نظامی در شمال سوریه تاسیس کرده اند. چرا این پایگاه ها را به وجود آورده اند؟ اولین هدف ایران و ترکیه به ذهن می رسد. ذاتا علیه روسیه نمی توانند استفاده کنند. آن موقع باید از جنگ جهانی سوم صحبت کرد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 55587

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha