اعلام حمایت انگلیس از توافق اربیل و بغداد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - سفیر انگلیس در عراق، طی دیدار با نخست وزیر اقلیم کردستان، ضمن استقبال از توافق های صورت گرفته میان اربیل و بغداد تأکید کرد که کشورش خواهان اقلیم کردستانی قوی در عراق است.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان با جان ویلکس، سفیر انگلیس در عراق دیدار کرد.

در این دیدار آخرین تحولات منطقه و روابط میان اربیل و بغداد مورد بحث و گفتگو قرار گرفته و ویلکس با ابراز خوشحالی از توافقات صورت گرفته میان اقلیم کردستان و دولت عراق و اقدام نخست وزیر عراق در لغو ممنوعیت پروازهای خارجی در فرودگاه‌های اقلیم کردستان و بازگشایی آن ها و پرداخت حقوق بخشی از کارمندان اقلیم، حمایت کشورش را از این توافقات و نیز تداوم گفتگوهای میان طرفین، برای حل تمامی مشکلات فی‌مابین اعلام کرد.

سفیر انگلیس تأکید کرد که کشورش از وجود اقلیم کردستانی قوی در عراق حمایت می کند و کمک های خود را به اقلیم ادامه می دهد.

نیچروان بارزانی نیز اقدام بغداد در بازگشایی فرودگاه های اقلیم و پرداخت حقوق بخشی از کارمندان اقلیم را مثبت خواند و آن را قدمی مهم در راستای ورود به مرحله ای بهتر و حل دیگر مشکلات دانست و همچنین خواستار تحکیم و گسترش روابط میان اقلیم کردستان و انگلیس شد.

بارزانی تأکید کرد که لازم است ائتلاف بین‌المللی ضد داعش با همکاری اربیل و بغداد طرح مشترکی را برای جلوگیری از پیدایش دوباره ترور در منطقه اجرا کنند و آمادگی اقلیم را برای هرگونه همکاری در این زمینه اعلام کرد.

کد خبر 55586

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha