تدابیر لازم برای حفظ امنیت در تعطیلات نوروز لحاظ شود

سرویس کردستان- معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان با تأکید بر رعایت حقوق شهروندی از اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ امنیت در تعطیلات نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، حامد صادقی ‌سطری روز چهارشنبه در دومین نشست ستاد خدمات اجرایی سفر ویژه نوروز 97 که در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سنندج و سایر شهرستان‌ها برای ایام نوروز هر روز یک بازپرس و یک دادیار به عنوان کشیک تعیین شده‌اند که در هر لحظه از شبانه‌روز آماده رسیدگی به جرائم و تخلفات احتمالی هستند.

وی از بازدیدهای سرزده از اماکن حساس در ایام نوروز خبر داد و افزود: در خصوص بعضی از مراکز حساس همانند بیمارستان ها هر مرجعی که ملزم به رعایت حقوق مردم است اجاره بازدیدهای سرزده را داشته و طبق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

صادقی ‌سطری در ادامه به مشکل پل هوایی میدان آزادی سنندج اشاره کرد و گفت: این پل در راستای رفع معضل ترافیک و تسهیل در عبور و مرور شهروندان احداث شد لذا لازم است شهرداری سنندج تا پایان سال جاری نسبت به راه اندازی پله های برقی و رفع مشکل اقدام نماید.

وی همچنین گریزی داشت به وضعیت محورهای ارتباطی و تصریح کرد: در بعضی از محورهای ارتباطی تخریب جاده ها وجود دارد و این می تواند آسیب جدی به شهروندان وارد کند و نیاز به تعمیر دارند.

این مقام مسئول خواستار رسیدگی به وضعیت معابر سطح شهر سنندج شد و ترمیم نقاطی که مشکل دارند را ضروری دانست.

صادقی‌ سطری بر بررسی دوربین های نصب شده در ورودی و خروجی شهرها تأکید کرد و رفع مشکل این مورد را یکی از ضروریات برای شناسایی سارقان و مجرمان در این ایام حساس عنوان کرد.

به گفته وی هرگونه مکاتبه اداری از طریق تلگرام توسط اعلام معاون دادستان کل کشور ممنوع بوده چرا که این کار باعث خروج اطلاعات شده و استفاده از آن جنبه کیفری خواهد داشت.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان به مبحث بازار تاناکورا سنندج پرداخت و یادآور شد: چهره شهر با وجود این بازار نامطلوب شده و کار انجام شده از جنبه حقوقی «تصرف عدوانی» به حساب می آید و باید برای این موضوع یک تصمیم اساسی اتخاذ شود.

حامد صادقی ‌سطری با اشاره به اینکه بازار تاناکورای سنندج یکی از مکان های وقوع جرم است از خطر مدرسه دخترانه در نزدیکی این مکان گفت و نسبت به آن هشدار داد.

وی از دارا بودن حق کسب و کار فروشندگان بازار تاناکورا گفت و عنوان کرد: در این مسئله تزاحم مطرح شده و اشغال پیاده رو و نادیده گرفتن حق شهروندی وجود دارد و بنابراین باید مکانی مناسب برای این بازار در نظر گرفته شود./

کد خبر 55579

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha