فرودگاه‌ها و گذرگاه‌های مرزی اقلیم کردستان تحت حاکمیت بغداد قرار دارند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- وزیر کشور عراق در سفر به اربیل و پس از گفتگو با مقامات اقلیم کردستان، با تأکید بر اینکه هیچ مشکل حادی میان اربیل و بغداد وجود ندارد، اعلام کرد که تمامی فرودگاه‌ها و گذرگاه‌های اقلیم کردستان تحت حاکمیت دولت مرکزی عراق قرار گرفته اند.

به گزارش کردپرس قاسم اعرجی وزیر کشور عراق که به اربیل و سلیمانیه در اقلیم کردستان سفر کرده است، طی کنفرانسی خبری مشترک با استاندار و دیگر مقامات سلیمانیه اعلام کرد که در اربیل با نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان و نیز با کریم شنگالی وزیر امور داخلی و در سلیمانیه نیز با استاندار و شورای استانی و دیگر مقامات استانی دیدار کرده است.

وی افزود که حامل طرحی از سوی حیدر عبادی نخست وزیر عراق، برای حل اختلافات اربیل و بغداد است که با بازگشایی فرودگاه‌های اقلیم بر اساس قانون اساسی عراق آغاز می شود و فرودگاه‌ها و گذرگاه‌های اقلیم نیز تحت حاکمیت دولت مرکزی عراق قرار گرفته اند.

وی با اشاره به همکاری مثبت اقلیم کردستان برای حل مشکلات و بازگشایی فرودگاه‌ها و گذرگاه‌های مرزی از طریق گفتگو و بر اساس قانون، تأکید کرد که هیچ مشکل حادی میان اربیل و بغداد وجود ندارد و تمامی مشکلات نیز از طریق گفتگو حل می شوند و مشکل حقوق کارمندان اقلیم کردستان نیز با فرمان مستقیم حیدر عبادی حل و حقوق آنان پیش از فرارسیدن نوروز پرداخت می شود.

کد خبر 55575

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha