مدیرکل جدید آموزش و پرورش آذربایجان غربی معرفی شد

سرویس آذربایجان غربی-«ابراهیم محمدی» به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی معرفی شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، ظهر امروز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی که در سالن برق ارومیه برگزار شد، «ابراهیم محمدی» به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی معرفی شد.

محمدی کارشناس ارشد فیزیکی است که از سال 93 معاونت پژوهشی، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش آذربایجان غربی را در اختیار داشته است.

35 سال خدمت فریدون سید مصطفوی مدیرکل سابق آموزش و پرورش آذربایجان غربی در 16 مهرماه به اتمام رسیده اما به علت تقارن آن با آغاز سال تحصیلی، مراسم تودیع وی به تعویق افتاد و در آذرماه «اردشیر سید سیاح» به عنوان سرپرست اداره کل آموزش و پرروش استان منصوب شد

«ابراهیم محمدی» مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در مراسم معارفه خود گفت:آموزش پرورش یکی از حساس ترین شرایط خود را طی می کند انتظارات از آموزش و پرورش انتظارات بالایی است و قطعا با همدلی مسئولین و خیرین و مردم به نتیجه خواهد رسید.

وی افزود: اخلاق مداری ؛اخلاق در ادب و سیاست و اقتصاد و اجتماع و روابط اجتماعی انسانی که از ارکان نظام برنامه درسی ماست را ادامه خواهیم داد.

محمدی در ادامه گفت: ما متولی فرهنگ جامعه هستیم که می خواهیم دانش آموزان را به مدارج عالیه برسانیم .به همین دلیل توجه به ارتقا مقام و منزلت معنوی معلمان از برنامه های دائمی بنده خواهد شد و در مقابل کسانی که جایگاه معلمی را خدشه دار کنند می ایستم

فریدون سید مصطفوی مدیر کل سابق اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در آیین تکریم و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت:سه شاخص درآمد مردم، سواد و بهداشت در استان نگران کننده بود و در این میان پراکندگی، طولی بودن استان و بحث قومی، دینی و مذهبی و کمبود اعتبارات مطرح است که گریبانگیر آموزش و پرورش است که با این همه مشکلات مدیریت نهاد آموزش و پرورش بسیار مشکل است.

وی افزود:همزمان با اداره کرد امور توجه به اخلاق و رعایت حرمت معلم و مدرسه بسیار مهم است که با همت مدیران و همدلی بین مدیران دستگاه های اجرایی این قطار در حال طی مسیر است.

مصطفوی در ادامه گفت:دستهای ناصوابی بودند که در حوزه کاری استان و شهرستانها تاثیر بگذارند که تلاش شد تا سیاسی کاری در این زمینه نداشته باشیم.ورود سیاست به آموزش و پرورش به مانند سم بود وعلی رعم مشکلاتی که ایجاد شد از ورود تمام جریانات سیاسی به آموزش و پرورش جلوگیری شد.

وی در پایان گفت:آذربایجان غربی به هشت هزار کلاس درس تا پایان برنامه ششم توسعه نیاز دارد و کانکس ها مشکل اصلی هستند.

اردشیر سید سیاح سرپرست اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این آیین اظهار کرد: آموزش و پرورش استان در ایام مدیریت مدیر کل سابق ایام کم حاشیه ای را داشت که بیانگر راهبری های وی بود.

نهادینه کردن اخلاق مداری ، پرهیز از سیاست زدگی در استان ،نگاه جدی به شهدا و خانواده انان، احیای تاریخ و پیشینه اموزش و پرورش، مدارس ماندگار، چاپ و نشر دهها کتاب ، توسعه باشگاههای رفاهی و آموزشی، جاری ساختن روحیه تولید و مهارت آموزی، راه اندازی آکادمی های ورزشی و حرکت به سوی عدالت آموزشی جزو اقداماتی بود که در دوره مدیرکلی مدیر سابق این مجموعه حاصل شد.

کد خبر 55565

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha