نوشخند، جشنواره ای که مورد اقبال شاعران کردی و فارسی سرای ایلامی قرار گرفته است

سرویس ایلام- جشنواره شعر طنز نوشخند که در دو بخش کردی و فارسی در ایلام برگزار شد امسال نیز مورد استقبال شاعران و فرهنگ دوستان ایلامی گرفت و شعر دوستان ایلامی روز خوبی را با این جشنواره سپری کردند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس،در اختتامیه این جشنواره صابر قدیمی شاعر و طنز پرداز برجسته کشور نیز به عنوان مهمان حضور داشت و شاعران ایلام برگزیده نیز شعرهای طنز خود را در زمینه مسائل اجتماعی مورد نظر خود قرائت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در این جشنواره قبل از آغاز شعرخوانی شاعران و تجلیل از برگزیدگان،در سخنانی گفت: جشنواره شعر طنز نوشخند،امسال برای چهارمین دوره است که در 2 بخش فارسی و کردی در ایلام برگزار می شود و در هر دوره با استقبال خوب شاعران و فرهنگ دوستان ایلامی مواجه شده است.

عمران خودآموز گفت: استقبال خوب از این جشنواره باعث شده است که تاکنون چهار دوره متوالی آن با موفقیت همراه باشد و برای برگزاری دوره های بعدی آن نیز مصمم باشیم.

ارسال 120 اثر به جشنواره شعر نوشخند

وی با ارائه گزارشی از این جشنواره گفت: پس از اعلام فراخوان 120 اثر در بخش شعر کردی و فارسی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و مورد داوری قرار گرفتند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با عنوان اینکه اغلب آثار ارسالی به جشنواره با موضوع طنز اجتماعی بوده اند گفت: پس از داوریآثار،تعداد 10 اثر از سوی هیات داوران به عنوان آثار برگزیده انتخاب شد.
به گزارش کردپرس، تعداد 10 شاعر برگزیده این جشنواره بر اساس بیانیه هیئت داوردان به شرح زیر معرفی شدند.

بر اساس این بیانیه در بخش شعر کردی، امید ظاهری، ابراهیم هدایتیان و سمیه مهری به ترتیب عنوانهای نخست تا سوم را به دست آوردند،همچنین عبدالرضا بازگیر و شکوفه نوربخش شایسته تقدیر شناخته شدند.
در بخش شعر فارسی این جشنواره نیز،علیرضا غلامی، اسلام انصاری فر و غلامرضا دوستی عنوانهای نخست را به دست آوردند ، در این بخش همچنین سمیه رستم پور و مهدی پوشکان نیز از سوی هیات داوران شایسته تقدیر شناخته شدند.
10 شاعر برگزیده این جشنواره، قبل از اینکه مورد تجلیل قرار بگیرند هر یک با دعوت به جایگاه به شعرخوانی پرداختند.

کد خبر 55539

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha