درخواست بازگشت نیروهای پیشمرگ به خطوط تماس مناطق مورد مناقشه را مطرح خواهیم کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون حزب دمکرات کردستان در پارلمان اقلیم کردستان تأکید کرد که اقلیم کردستان و مرکز آن اربیل باید به دلیل جایگاه منطقه ای و بین المللی شان، همواره از امنیت برخوردار باشند.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "ادریس شعبان" در این باره گفت: ما منتظر نتایج تحقیقات هستیم و پیشرفت فراوانی در زمینه دستیابی به نتایج و سرنخ ها درباره عوامل حمله به دست آمده است.

ادریس شعبان افزود: عامل این حمله هر گروه یا شخصی باشد باید از تکرار آن، جلوگیری شود که این موضوع، با دولت مرکزی، بررسی خواهد شد. زیرا ما هرگز اجازه نخواهیم داد اربیل بار دیگر مورد حمله قرار گیرد. ما در حال حاضر نمی توان بدون اعلام نتایج تحقیقات درخواست تصمیم گیری یا صدور حکم نمود.

عضو فراکسیون حزب دمکرات در پارلمان اقلیم کردستان همچنین گفت: قطعا ما درخواست بازگشت نیروهای پیشمرگ و تشکیل اتاق های هماهنگی مشترک در خطوط تماس داخل مناطق مورد مناقشه را مطرح خواهیم کرد.

یادآور می شود ریبر احمد وزیر امور داخلی اقلیم کردستان، تأکید کرده بود عوامل حمله اربیل، با هدف اجرای حملات راکتی وارد اقلیم کردستان شده بودند.

کد خبر 5542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha