52 درصد پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌های اقلیم کردستان زنان هستند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- وزیر آموزش عالی اقلیم کردستان در سخنانی با اشاره به نقش فعال زنان در اقلیم، اعلام کرد که در حال حاضر 52 درصد پذیرفته شدگان دانشگاه های اقلیم را زنان تشکیل می دهند.

به گزارش کردپرس به نقل از خندان، یوسف گوران وزیر آموزش عالی اقلیم کردستان امروز پنج شنبه 17 اسفند/8 مارس در سخنرانی خود در مراسمی به مناسب روز جهانی زنان در اقلیم که با حضور قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم و صفین دزه یی سخنگوی رسمی هیئت وزیران اقلیم برگزار شد، نقش زنان را در اقلیم و به ویژه در بخش های تحصیلی و آموزشی مثبت توصیف کرد.

وی افزود که در حال حاضر 52 درصد از پذیرفته شدگان دانشگاه های مختلف اقلیم را زنان تشکیل می دهند که در تمامی رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلات عالیه به تحصیل مشغول هستند.

یوسف گوران همچنین گفت که 35 درصد اساتید دانشگاه های اقلیم نیز زنان بوده و 25 درصد از برنامه های توانمند سازی در اقلیم را نیز زنان به خود اختصاص داده اند.

به گفته یوسف گوران زنان در هنوز در بخش های ریاستی در دانشگاه ها حضور فعالی ندارند و ریاست هیچ یک از دانشگاه ها در اختیار زنان نیست و فقط 8 درصد از دانشکده ها را زنان اداره می کنند.

کد خبر 55201

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha