اعزام بخش عمده نیروهای کُرد-عرب سوریه به عفرین

سرویس جهان- سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرد بخش عمده نیروهای این گروه در دیرالزور به دنبال تشدید تهاجم ترکیه به عفرین، به این منطقه کردنشین اعزام شده اند.

به گزارش کردپرس، نیروهای کرد سوریه که همپیمان آمریکا در جنگ با داعش محسوب می شوند با تشدید تهاجم ترکیه به عفرین در شمال سوریه اقدام به اعزام نیروهای خود از رقه و دیرالزور به عفرین کرده اند به طوری که مقامات وزارت دفاع آمریکا ضمن ابراز نگرانی از تثیر این اقدام کردها بر نبرد با داعش، از توقف عملیات تهاجمی کردها علیه داعش در رقه و دیرالزور خبر داده اند.

مصطفی بالی سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه متشکل از نیروهای کرد و عرب به شبکه خبری سی ان ان گفت: تاکنون چهار بخش از نیروهای دموکراتیک سوریه که برای شکست داعش مبارزه می کردند به منطقه عفرین منتقل شده اند.

وی درباره خروج نیروهای کرد از منطقه نبرد با داعش افزود: ما مواضع خود را ترک نخواهیم کرد اما ما از آغاز اشغال عفرین توسط ترکیه گفته ایم که ترکیه شانس دیگری برای بقای داعش بوجود آورده و تهاجم این کشور به عفرین به طور مستقیم عملیات علیه داعش را تحت تاثیر قرار داده است.

مصطفی بالی درباره ادامه خروج نیروهای کُرد از منطقه دیرالزور و رفتن آنها به عفرین برای مقابله با تهاجم ترکیه گفت: عملیات های تهاجمی ما علیه داعش پایان یافته و وظیفه کنونی ما حفظ مناطق آزاد شده است. به هر حال، بیشتر نیروهای ما در حال عزیمت به عفرین هستند.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 55170

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha