گفتگوی تلفنی میان نیچروان بارزانی و حیدر عبادی

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سخنگوی هیئت‌وزیران اقلیم کردستان اعلام کرد که در چند روز گذشتە گفتگوی تلفنی مفیدی میان نخست وزیران عراق و اقلیم کردستان در مورد حقوق کارمندان اقلیم انجام شده است.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری اس.ان.ان، صفین دزه یی سخنگوی رسمی هیئت‌وزیران اقلیم کردستان اعلام کرد که در روزهای گذشتە نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان با حیدر عبادی نخست وزیر عراق به صورت تلفنی در مورد مسئله حقوق کارمندان و حقوق‌بگیران اقلیم کردستان گفتگو کرده است.

وی تأکید کرد که اظهارات روز سه شنبه عبادی در مورد اینکه بغداد حقوق کارمندان اقلیم را پیش از فرا رسیدن جشن نوروز پرداخت می کند، نتیجه این گفتگوی تلفنی بوده است.

صفین دزه یی تاکید کرد که اقلیم مخالفتی با تعامل مستقیم دولت عراق با وزارت خانە های اقلیم در مورد پرداخت حقوق ندارد، اما اربیل رسماً اطلاعی در مورد اینکه حقوق های چه زمانی از سوی بغداد پرداخت می شود ندارد، با این حال حقوق پرداختی از سوی بغداد طبق جدول‌بندی و برنامە های وزارت دارایی اقلیم پرداخت می شود.

صفین دزه یی در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه اگر حقوق کارمندان از سوی بغداد پرداخت نشد، اقلیم کردستان خود این حقوق را پرداخت می کند، یا خیر، با اشاره به اینکه اقلیم 50 درصد از درآمدهای نفتی خود را از دست داده تأکید کرد که حقوق کارمندان بر اساس درآمدهای کنونی اقلیم پرداخت می‌شود.

کد خبر 55165

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha